Szerző: Bodnár Ádám

2014. november 27. 09:53

Jövőre drónokat is kínálhat a kameráiról ismert GoPro

Az otthoni sportkamerák kategóriáját lényegében megalkotó, a közelmúltban tőzsdére vonult GoPro jövőre lakossági drónokat is felvesz a kínálatába, írja bennfentes forrásokra hivatkozva a Wall Street Journal.

A multirotoros helikopterek egyre népszerűbbek nem csak a profi, hanem a hobbifilmesek és fotósok körében is, mivel a segítségükkel olyan kameraállásokból lehet eseményeket rögzíteni, amilyenre korábban semmilyen lehetőség nem létezett. Ezeket az akkumulátorról működő járműveket távolról lehet irányítani, a fedélzetükön pedig gyakran a GoPro sportkameráit használják, mivel azok kicsik, könnyűek és viszonylag olcsók is. Az ilyen drónok ára mára bőven 1000 dollár alá esett.

A nyáron tőzsdére ment cég az év első 9 hónapjában 2,8 millió kamerát adott el, ami egészséges, 15 százalékos növekedést jelent. A sportkamerák szegmensében azonban számos vállalat eredt a GoPro nyomába változatos kütyükkel, megtalálhatók köztük a nagy elektronikai gyártók, például a Sony vagy a Toshiba, de a kisebb, csak egy-egy piacon releváns brandek, Magyarországon például az Auchannak is van saját márkás sportkamerája.

A GoPro most úgy döntött a WSJ bennfentes informátorai szerint, "előre menekülve" belép a drónok piacára és többféle modellt is piacra dob az 500-1000 dolláros ársávban. A széles körben ismert vállalat megjelenése a drónok gyártói között annak a jele, ez a termékkategória hamarosan betörhet a mainstreambe.Hogy ez mennyire a küszöbön áll, azt jól mutatja, hogy a South Parknak is készült már olyan epizódja, amely a drónokkal foglalkozik.

03:10
 

DJI Feats: Eruption at Bardarbunga Volcano

Még több videó

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A GoPro számára pedig egy új bevételi csatornát nyithatnak a drónok, amelyre a vállalatnak nagy szüksége lehet, amikor a sportkamerák szegmense végleg kommoditizálódik és egyre kevesebb lehetőség lesz a diverzifikálásra. A lépéssel a vállalat a kamerát és az azt hordozó járművet is kínálhatja a vásárlóinak, akár változatos kedvezményes csomagokban. Emellett a drónokhoz is megjelenhetnek változatos kiegészítők, tartozékok - ezeken tipikusan jóval nagyobb a nyereség mint magán az elektronikus kütyün

A lakossági drónok legnagyobb gyártója jelenleg a kínai DJI, amely néhány év alatt több ezer főt foglalkoztató céggé nőtte ki magát, termékkínálata a 400-500 dolláros, otthoni felhasználásra szánt járművektől egészen a több ezer dolláros modellekig terjed. A vállalat a közelmúltban a GoPro kameráival kompatibilis eszközök mellett már olyan drónokat is elkezdett árulni, amelyek saját kamerával rendelkeznek. A piac meghatározó szereplői közé tartozik még az amerikai 3D Robotics és a francia Parrot.

Az Association for Unmanned Vehicle Systems Infernational iparági szervezet becslése szerint 2015-ben a polgári célú drónok világpiaca 2,2 milliárd dolláros lesz, de 2025-re 10 milliárd dollárra emelkedik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról