Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Hónapok óta gond van a Telekom online ügyfélszolgálatával

Koi Tamás, 2014. november 18. 13:49
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Nem sikerült zökkenőmentesen a Magyar Telekom több lépcsőben végrehajtott, illetve végrehajtani tervezett új ügyfélkapcsolati és számlázási rendszerének bevezetése, melyet tavaly áprilisban kezdett a cég. Jelentős számú ügyfél máig nem tud ügyet intézni az erre a célra rendszeresített online felületen.

Finoman szólva sem a tervek szerint alakul a Magyar Telekom új ügyfélkapcsolati és számlázási rendszerének bevezetése, melyet 2010 óta tervezget a társaság, a tényleges migrálási munkálatok pedig tavaly indultak. A vállalat saját bevallása szerint ez az eddigi legnagyobb szabású informatikai projekt a cégnél, melyre több milliárd forintot, valamint jelentős humánerőforrást csoportosítottak.

Vezetékes gubancok

Ehhez képest a migrálási fázis egyik fontos, idén nyári lépcsőfoka komoly, nem várt fennakadásokat okozott a cég online ügyintézési rendszerében, melynek hatására ügyfelek egy jelentős része a mai napig nem tudja ügyeit elintézni a Telekom weboldalán az erre a célra rendszeresített online ügyfélszolgálati csatornán keresztül. Az augusztus eleje óta tartó fennakadás kizárólag a lakossági vezetékes szolgáltatásokat (korábban T-Home) használó előfizetőket érinti, azoknak is csak egy részét, bár pontos számot a Telekom ezzel kapcsolatos kérdésünkre nem közölt.


Van, akinél augusztus óta elérhetetlen

Az online ügyfélszolgálaton keresztül többek közt új szolgáltatásokat és termékeket rendelhetnek meg az előfizetők, valamint meglévő előfizetéseiket módosíthatják (pl. díjcsomagváltás) anélkül, hogy ehhez egy T-Pontba be kellene menniük, vagy az ügyfélszolgálatot telefonon fel kellene hívniuk. Az online ügyfélszolgálaton emellett lehetőség van a számlák befizetésére is (bankkártyás fizetéssel), erre a Telekom alternatívaként a saját tulajdonban lévő Távszámla szolgáltatást ajánlja jelenleg azoknak az ügyfeleknek, akik nem érik el a felületet.

Az online ügyfélszolgálaton idén augusztus óta tapasztalható problémák kapcsán kerestük a cég illetékeseit is, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságán a HWSW kérdésére közölték, hogy a probléma elhárítása folyamatban van, ugyanakkor a cég nem közölt végleges időpontot a projekt lezárására: "A szolgáltató mindent elkövet, hogy az ügyfelek internetes, telefonos és személyes ügyfélkapcsolaton keresztül történő folyamatos tájékoztatása mellett a problémát a lehető legrövidebb időn belül rendezze, így az abban érintett ügyfeleink száma folyamatosan csökken" - mondta el lapunknak a Telekom.

Talán idén vége lehet

Nem hivatalos forrásból úgy értesültünk, hogy a Telekom a lakossági előfizetők túlnyomó többségét már átmigrálta az új rendszerbe, a fennmaradó előfizető-állomány pedig várhatóan még idén átkerülhet, ezzel a projekt még 2014-ben lezárulhat. A Magyar Telekom tavaly áprilisban, a migrációs projekt indulásakor még azt kommunikálta, hogy a teljes vezetékes lakossági ügyfélkör 2013-ban már az új rendszert fogja elérni, a folyamat lezárásával, 2014-ben pedig a mobil termékekre vonatkozó online ügyintézés is megújul. Ez utóbbi folyamat végül azóta rendben le is zárult.

Lapunk korábban úgy értesült, hogy az idén nyáron végzett migrációs folyamat elején nem csak az online ügyfélszolgálat, hanem egyes Telekom partnerüzletek ügyintézésében is tapasztalhatók voltak komoly fennakadások. Így előfordult például, hogy egyes ügyintézési folyamatokat nem tudtak elvégezni a szaküzletek - erre egyébként az adatmigráció első fázisában, 2013 áprilisában külön fel is hívta a figyelmet a szolgáltató, akkor volt olyan nap (2013. április 20.), amikor a Telekom üzletek ki sem nyitottak.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.