Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Mennyit ér a Xiaomi?

Bodnár Ádám, 2014. november 05. 14:49
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Nemzetközi terjeszkedésbe kezd a Xiaomi, ennek végrehajtásához pedig tőkét készül bevonni. A vállalat 40-50 milliárd dollárra értékeli saját magát a Bloomberg szerint.

hirdetés

Növekedésének további finanszírozásához friss tőkét vonna be a Xiaomi, a Bloomberg bennfentes informátorai szerint a cég 40-50 milliárd dollárra tartja a saját piaci kapitalizációját. A lehetséges befektetőkkel zajlanak a tárgyalások, konkrét megállapodás eddig nem született.

Irtózatos tempót diktál a Xiaomi

Az 40-50 milliárd dolláros értékeltség mindenképpen rendkívül magas. Összehasonlításképp, a Lenovo piaci kapitalizációja jelenleg 15 milliárd dollár körül van, a Sonyé 21 milliárd dollár, a HTC-é pedig 9 milliárd közeli. Az Androidra fogadó gyártók közül a Samsung persze messze előzi a Xiaomit, piaci értéke meghaladja a 180 milliárd dollárt. A Xiaomi esetében a hatalmas ütemű növekedés lehet a magyarázata a magas értékeltségnek, a cég bevallott célja, hogy jövőre már 100 millió okostelefont adjon el.

A pekingi Xiaomi őrült tempóban növekedik: a cég alig három éve dobta piacra első okostelefonját, a most lezárt negyedévben pedig már bekerült a világ legnagyobb gyártói közé, a cégek rangsorában a harmadik helyet foglalva el a Samsung és az Apple mögött. A Xiaomi olyan telefongyártókat előz meg ezzel mint az LG, a Huawei, a Lenovo. A vállalat receptje egyszerű: fiatalos, vonzó design, ütős hardver, alacsony ár, jól megválasztott bérgyártók (inventec és FIH) valamint az online csatornákra alapozó értékesítés, amely révén alacsonyan tarthatók az értékesítési- és a marketingköltségek.

Mi jön a telefonok után?

E recept mentén működve a Xiaomi mára a legnagyobb okostelefon-gyártóvá vált az anyaországban. A cég csúcsmodellje, a Mi4 mindössze 1999 jüanba kerül Kínában, vagyis nagyjából harmadannyiba mint egy új iPhone. A 100 milliós eladási célkitűzés teljesítéséhez azonban már nemzetközi terjeszkedésre is szükség lesz, a cég 10 további országban szeretne a közeljövőben megjelenni, például Oroszországban, Brazíliában és Indiában. Emellett a cég új termékkategóriákkal is megjelenik, nemrég mutatta be első tabletjét és várható a Xiaomi okostévé is.

Az 50 milliárd dolláros értékeltség azonban csak akkor lehet reális, ha a társaság a hatalmas ütemű növekedést külföldön is meg tudja ismételni. "Ha a Xiaomi a kínai sikert más piacokon is le tudja másolni, és ha a mobiltelefonok terén felmutatott teljesítményt más termékkategóriákra is ki tudja terjeszteni, azzal meg tudná indokolni az értékeltséget" - mondta a Bloombergnek Sandy Shen, a Gartner elemzője. A megcélzott új piacok hatalmas eladási volumennel kecsegtetnek, ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy a Xiaomi itt is meg tudja ismételni az otthon elért sikert.

A Xiaomi pénzügyeiről keveset tudni, mivel adatai nem nyilvánosak. A Counterpoint Research elemzője, Neil Shah szerint a vállalat idei árbevétele a tavalyinak mintegy duplája, 12 milliárd dollár körül lesz, ezzel messze a legnagyobb forgalmat bonyolítja a "pure play" telefongyártók között. Azt nem tudni, a Xiaomi mennyire nyereséges. A 40-50 milliárdos értékeltséget azonban azzal tudná alátámasztani a cég elemzők szerint, ha megmutatná, hogy az alacsony nyereséggel eladott telefonok vevőit rá tudná venni nagy profitot termelő szoftverek vagy szolgáltatások megvásárlására is.

(Frissítés: a Wall Street Journal bizalmas dokumentumok alapján állítja, tavaly a Xiaomi profitja mintegy 566 millió dollárnak megfelelő jüan volt, idén pedig további 75 százalékos növekedés várható.)

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.