Szerző: Koi Tamás

2014. október 16. 16:06

Folytatja hálózatmodernizációját az Invitel

Tovább folytatja 2012-ben megkezdett, nagyszabású hálózatmodernizációs projektjét az Invitel. A cég az év végéig több tízezer háztartás számára teszi elérhetővé a legmodernebb vezetékes infrastruktúrát, amin többek közt már az egyre kelendőbb interaktív tévés megoldást, az IPTV-t is képes biztosítani a szolgáltató.

Idén tovább folytatja 2012-ben megkezdődött, több mint 4,5 milliárd forintot felemésztő hálózatmodernizációs programját az Invitel, mely egyike annak a három magyar távközlési cégnek, mely saját primer körzetekkel rendelkezik. A privát befektetői körben lévő távközlési vállalatot korábban éppen ezért szokás volt telefonszolgáltatóként aposztrofálni, ezt azonban az elmúlt évek jelentős infrarastruktúra-modernozációs folyamata sikeresen megváltoztatta - hangzott el a társaság mai budaörsi sajtótájékoztatóján.

Telefon helyett triple play

Az üzleti tevékenység mintegy felét kitevő lakossági üzletágban két éve változtatott a cég a fókuszon, így mostanra az önálló vezetékes fővonalak értékesítése helyett triple-play megoldásokban gondolkodik a szolgáltató, illetve az első számú kulcstermék a tévéelőfizetés lett. David McGowan, az Invitel vezérigazgatója a mai sajtóbeszélgetésen elmondta, a megváltozott fókuszú marketingnek köszönhetően a mintegy 525 ezer lakossági és soho-ügyfélbázis fele tévéelőfizetéssel is rendelkezik, az optikai és DoCSIS3-területeken pedig az új előfizetők 70 százaléka fizet elő egyszerre három szolgáltatásra is.

Az új marketingstratégia kidolgozását Langsteiner Marianne-ra bízta a cég, a marketingvezető korábban a Magyar Telekomnál vett részt a triple play megoldások bevezetésében (Winkler János volt vezérigazgató-helyettessel együtt többek közt a nevéhez fűződik a "háromképernyős stratégia" néven emlegetett üzleti irány). Langsteiner a sajtótájékoztatón hozzátette, a hálózatfejlesztések eredményeként az IPTV-előfizetők száma is jelentősen gyarapodott, az erre alkalmas hálózati közegben ma már a tévéelőfizetők mintegy 60% a kábeltévéhez képest számos extra funkciót kínáló szolgáltatást veszi igénybe.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az Invitel utoljára idén nyáron kommunikált ügyfélszámot az IPTV-s előfizetői körről, akkor 50 ezer végpontot számolt a szolgáltató. Ebben a szegmensben a Magyar Telekom az egyetlen versenytárs, a piacvezető szolgáltató, mely 2006 óta nyújt IPTV-szolgáltatást, máig több mint 420 ezer háztartásba vitte el az interaktív tévét.

Tovább zajlik a fejlesztés

Az Invitel képviselői a mai sajtótájékoztatón bejelentették, hogy az év hátralévő részében újabb 18 településen lesz elérhető a lakossági és üzleti ügyfelek számára a modernizált infrastruktúra, ezzel az FTTx vagy DoCSIS3-alapú vezetékes hálózattal lefedett háztartások száma meghaladja majd a 410 ezret. A cég illetékes képviselői nem árulták el, hogy a potenciális ügyfélkörből ténylegesen hányan veszik igénybe az új generációs szolgáltatásokat.

A hálózatfejlesztések kiemelt célja emellett, hogy az Invitel minél több üzleti ügyfele számára tegye hozzáférhetővé infokommunikációs megoldásait. Így várhatóan 2015 márciusáig 10 új mikrohullámú technológiát alkalmazó fejállomást épít ki Budapest és a nagyvárosok vállalkozásokkal sűrűn benépesült területeinek lefedéséhez, ezzel is növelve a kínált szolgáltatások elérhetőségét.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról