Szerző: Gálffy Csaba

2014. október 15. 08:30

Analitikai felhőt mutatott a Salesforce

Új szoftverszolgáltatással bővül a Salesforce platformja, ezúttal analitikai-vizualizációs megoldást mutatott a cég. A Wave fejlesztésében elsődleges prioritást kapott a felhasználói élmény, a Salesforce szerint csak így használják a vezetők az üzleti intelligenciát.

Új funkcióval, szoftverszolgáltatásként kínált analitikai platformmal bővül a Salesforce rendszere - jelentette be a vállalat a hét elején. A Wave névre keresztelt új szolgáltatás a Salesforce-ban felhalmozott adatok elemzését és vizualizációját végzi, segítségével üzleti döntések alapozhatóak meg illetve mélyre lehet ásni a szervezet működésében is - ígéri a szoftverház.

A bejelentés senkit sem ért igazán váratlanul. Egyrészt a cég elnök-vezérigazgatója, Marc Benioff már múlt héten kitweetelte, hogy "analitikai felhő" (szoftverszolgáltatás) érkezik, másrészt a Salesforce tavaly felvásárolta az EdgeSpring üzleti intelligenciát fejlesztő startupot, így csak idő kérdése volt, hogy e megszerzett szoftvert saját platformjára adoptálja és felvegye kínálatába. Ez most megtörtént, a Wave valóban az EdgeSpring alapjait használja, viszont az átvett indexelési-keresési technológián túl rengeteg új fejlesztés is bekerült a Wave-be - mondja Anna Rosenman, a Wave-ért felelős igazgató.

A Wave rolloutját a cég viszonylag gyorsan lezavarja, a szolgáltatás már most elérhető, ahogy az iOS-en használható mobilapp is. A felületek fejlesztésénél kritikus szempont volt, hogy olyan egyszerűen legyen használható, mint az "Angry Birds, Candy Crush Saga vagy Farmville". Vagyis a "kézikönyv olvasása nélkül" legyen használható, azonnal - ahogy azt a konzumer appok és online szolgáltatások esetében a felhasználók már megszokták és elvárják. A Salesforce a felhasználói élmény fókuszát azzal magyarázza, hogy ezek a vizualizációk és analitikai adatok csak akkor lesznek hatással a cég működésére, ha azok tényleg könnyen hozzáférhetőek, az app (vagy az asztali felület) megnyitása pedig nem szenvedés.

Érdekes, hogy a Salesforce úgy döntött, hogy a Wave nem kap prediktív komponenst, vagyis a meglévő adatok alapján nem ad előrejelzéseket. Ez a funkció ennek ellenére nem fog hiányozni a platformról, külső partnerek segítségével valósítja azt meg a Salesforce. A listán olyan cégek szerepelnek, mint a 6Sense, C9, Fliptop, Gainsight vagy Wise.io, ezek szállítják a prediktív elemzéseket végző beépülő egységeket.

Fejlesztő vagy? Segíts! Hack the Crisis. Gyere hétvégén fejleszteni, csatlakozz a hazai fejlesztői közösséghez!

Ahogy a VentureBeat helyesen megjegyzi, az új termékkel a partnerségek ellenére a Salesforce sok partner lábára taposott. A szoftverszolgáltatás köré ugyanis komoly ökoszisztéma épült ki, a szereplők egy része pedig az eddig hiányzó analitikai és vizualizációs funkciókat fejlesztette ki és kínálta saját, kiegészítő szolgáltatásként. Ugyan e szereplők egyként állítják, hogy a Wave nem közvetlen versenytársuk, sőt, megjelenése építeni fogja saját piacukat is.

A Wave kétféle jogosultsággal érhető el. A "builders" felhasználó importálhat adatokat a szolgáltatásba, az ilyen fiókok havi díja 250 dollár. Az "explorer" fiókok az importált adatokat elemezhetik, értük fejenként 125 dollárt fizet majd a cégük. A mobilappok a Wave-hez ingyen járnak.

a címlapról