Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Újra App!free: Swift, Glass és HTML5-ös reklámok

Gálffy Csaba, 2014. október 10. 10:52
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Újra izgalmas új technológiák és tanulságos fejlesztési döntések állnak az App!free színpadán. Ha eljössz, megismerkedhetsz az Apple Swift és a hordható számítástechnika hazai úttörőivel, de lesz szó az appok belső struktúrájáról és a mobilos hirdetések műszaki megvalósításáról is.

Folytatódik a HWSW meetup-sorozata, az App!free, a következő találkozó október 16-án lesz, a szokásos helyen, az AnKERT-ben. A főszerepet ezúttal is a mobilfejlesztők kapják, a menetrend is a szokásos: négy rövid, vitaindítónak szánt előadás várja a szakmabelieket, akik néhány korsó sör mellett kötetlenül beszélgethetnek az est hátralévő részében.

Swift és Ustream

Az Apple Swift programozási nyelve néhány hónapja mutatkozott be először és azóta is gyors ütemű fejlesztés alatt áll, néhány napja pedig már az iOS 8 részeként élesben is működik. Itthon egyelőre még nagyon kevesen szereztek gyakorlati tapasztalatot a nyelvvel, egyikük, Kelényi Imre azonban vállalta, hogy mesél a Swiftről, hogyan, miben más, mint az Apple-ökoszisztémát eddig uraló Objective-C és hogyan, mikor érdemes elkezdeni tanulni a használatát.

A Ustream mobilalkalmazásai ma már kifejezetten nagyra nőttek, szükségessé vált az "üzleti logika" (elsősorban videofeldolgozás), és a felhasználói felület különválasztása és standardizált összekapcsolása. A Binding kódnéven fejlesztett belső API-k lehetővé teszik, hogy a funkcionális egységek egymástól függetlenül fejlődhessenek, saját terméktervek és időbeosztás mentén. A szétválasztás előnyeiről, hátrányairól és tanulságairól Solymosi Tamás ad elő.

Mobilhirdetés és Aero Glass

Sokszor hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az interaktív hirdetések is informatikai tartalmak, amelyet ki kell találni és ki kell fejleszteni. Korábban ennek leggyakoribb eszköze és platformja a Flash volt, ez azonban mobilon nem működik. A HTML5+JavaScript azonban nem mindenható megoldás, az új platformok új kihívásokat rejtenek, részben a technológiai váltás, részben a kiszolgáló rendszerek éretlensége, és részben az egészen eltérő felhasználás miatt. Brindza Gábor (Madhouse) körbejárja a problémát, és ha válaszokat nem is ad, segít a kérdést strukturálni.

A város egyik leginnovatívabb fejlesztői stúdiója az EU Edge, ennek alapítója Maróy Ákos. Emellett azonban Ákos a hordható számítástechnika és a Google Glass fejlesztésének egyik hazai úttörője is, legújabb szoftverét, az Aero Glasst érdekes módon nem a keresőóriás hardveréhez írja. Előadásában elmondja, hogy ennek mi az oka, mik a Glass-fejlesztés tapasztalatai, és melyek az AR (augmented reality) potenciális kitörési irányai.

Az esemény immár szokás szerint 5-kor nyitja kapuit, és 6-kor kezdődik a mintegy egy órás program. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, ezt az új App! gyűjtőoldalon keresztül teheted meg. Az előadások anyagai az eseményt követő napokban felkerülnek az oldalra, így érdemes lesz ezért még visszatérni.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.