Szerző: Hlács Ferenc

2014. augusztus 22. 11:27:00

Megfelezi a fogyasztást a DirectX 12

A látványos teljesítménynövekedés mellett a fogyasztáson is jelentősen javít az egyelőre még fejlesztés alatt álló DirectX 12. A Microsoft szerint a grafikus API minden eddiginél alacsonyabb szintű hozzáférést biztosít a hardverhez, és használatához nem kell majd feltétlenül új PC-be fektetni.

Nem csak a teljesítményt dobja meg a hamarosan érkező DirectX 12, az API legújabb változata a Microsoft szerint a fogyasztásból is jócskán lefarag. A vállalat az Intellel karöltve a Los Angelesben tartott SIGGRAPH konferencián demonstrálta az operációs rendszert és a grafikus hardvert összekötő API képességeit.

A bemutatón egy Microsoft Surface Pro 3 tableten tesztelték az új grafikus alrendszert. Az Intel Core processzort és Intel HD 4400 grafikát használó eszközön egy olyan demóprogramot futtattak, amely lehetővé tette a a DirectX 11 és 12 közötti váltást: a szoftvernek 50 ezer mozgó aszteroidát kellett renderelnie, először meghatározott másodpercenkénti képkockaszám (FPS) mellett. A feladatot a DirectX az előző verzióhoz képest jóval kisebb fogyasztással, feleakkora energiafelhasználás mellett végezte el. Nem kötött FPS értéknél a fogyasztás ugyan felugrott, cserébe viszont az egy másodpercre jutó képkockák száma is több mint megduplázódott.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A vállalat szerint a DirectX 12-vel még több terhelés ruházható át a GPU-ra, beleértve a fizikai szimulációkat, például az említett aszteroidák közötti ütközéseket is. Andrew Yeung Microsoft programmenedzsere blogposztjában elmondta, az API minden eddiginél alacsonyabb szintű hozzáférést biztosít a hardverhez, ami által a CPU felhasználás is javítható, jelentősen csökkentve a fogyasztást.  A Microsoft először márciusban, a Game Developers Conference keretében jelentette be az API-család következő generációját, amelyet azóta a hardvergyártók és a játékfejlesztők visszajelzései alapján finomítanak. A vállalatok egyik leghangsúlyosabb igénye volt a hardverek teljesítményének maximális kihasználása - ami a bemutatók alapján határozottan jó úton halad.

A legújabb DirectX hatalmas előnye lesz továbbá, hogy használatához nem kell majd feltétlenül súlyos összegeket kifizetni az új hardverért, azt a Microsoft becslése szerint a mai gamer-PC-k csaknem 80 százaléka támogatja majd, ez az érték pedig az API megjelenéséig várhatóan tovább nő. Az AMD részéről minden, a GCN (Graphics Core Next) architektúrát használó GPU támogatja majd a DX12-t, vagyis a Radeon HD 7700-tól fogva csaknem az összes videokártya. Az NVIDIA oldalán a DX12-höz Fermi, Kepler vagy Maxwell architektúra kell, vagyis egészen a GTX 400-as sorozatig terjed a kompatibilitás visszafelé. A technológiát alkalmazó játékokra még egy darabig biztosan várni kell, azok leghamarabb 2015 végén tűnhetnek fel a polcokon - nem kizárt azonban, hogy a gyártók a szeptember eleji IFA kiállításra is tartogatnak előzetes bemutatót.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:42

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.