Szerző: Gálffy Csaba

2014. július 4. 10:30

Nagytakarítás a Yahoo-nál is

A Google mintájára a Yahoo is aktív takarításba kezdett, a régóta kevés fókuszt kapó szolgáltatásokat leállítják, az azon dolgozó mérnököket pedig más projektekre csoportosítják át.

Folytatja a kevéssé ismert, sikertelen és elavult szolgáltatások leállítását a Yahoo, az elmúlt (és elkövetkező) hetekben számos rendszerét kapcsolja le a cég. Az áldozatok listáján csupa kvázi-ismeretlen szolgáltatás szerepel, az egyetlen kakukktojás a tavaly 60 millióért felvásárolt Xobni, amelyhez akkor még a Yahoo is nagy reményeket fűzött, felvásárláskor pedig a szolgáltatás korlátlan ideig tartó működését ígérte.

A Xobni (inbox - visszafelé) egy Outlook-pluginként indult még 2007-ben, amely a névjegyek kezelését akarta forradalmasítani azzal, hogy az email-címekhez tartozó információkat kigyűjtötte az interneten szabadon elérhető adatok közül. Így leszedte a LinkedInben, Twitteren és más közösségi hálózatokon tárolt nyilvános információkat és mutatta a levelezés mellett - az eszköz különösen hasznos, ha ismeretlenektől kapunk levelet. Az évek során a Xobni elérhetővé vált Gmail, iCloud és Yahoo Mail beépülőként is, így a nagyobb mail-szolgáltatásokat le tudta fedni. Ugyan a Xobni a héten leállt, hasonló szolgáltatást kínál a LinkedIn által korábban felvásárolt Rapportive is.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az internet hőskorából maradt a Yahoo People Search, amely listába szedve rendszerezte az embereket. Az anakronizmust a cég most leállítja, helyette az univerzális Yahoo Search-öt ajánja a felhasználók figyelmébe a cég. A listán szerepel a Chrome-os Yahoo Toolbar is, amely már nem kompatibilis a Google új, toolbarokat kivégző felhasználási feltételeivel, helyette egy új beépülő modult kínál a cég (Firefox és IE alatt továbbra is működik a Yahoo Toolbar).

Megszűnik a Yahoo Shine, amely a médiabirodalom női lapja volt, mivel ezt a tematikát más mélységben még specializáltabb kiadványok viszik tovább (Yahoo Beauty, Yahoo Travel). Ugyanígy végzi a Yahoo Voices és Contributor Network, a Yahoo Finance egyik népszerűtlen funkciója (research reports), és a Yahoo Bookmarks is.

A bejegyzés egyértelműen megfogalmazza, hogy melyek a Yahoo által fókuszba helyezett irányok: keresés, kommunikáció, digitális magazinok és videó. Ezek mellett két, kissé távolabb álló szolgáltatás is elsőrendű prioritást élvez, a Flickr és a Tumblr is elsőrendű projektnek számít a cégnél - utóbbi például lassan a teljes Yahoo publikációs platformjává növi ki magát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról