Szerző: Dojcsák Dániel

2014. április 14. 08:53

Az USA-ban már az internet a legnagyobb reklámpiac

Az USA-ban szárnyal a médiapiac, derül ki az IAB friss kimutatásából. Az digitális online és mobil hirdetések elképesztő növekedést produkálva első alkalommal lépték át a 40 milliárd dolláros határt 2013-ban.

A 40 milliárdos mérföldkő nem egyszerűen azért fontos, mert egy szép kerek szám, hanem azért, mert jelenleg épp ennyi az éves amerikai televíziós reklámbevétel, amit így a történelem során először átlépett a digitális interaktív reklámpiac. Igaz az USA-ban külön számít a broadcast és a kábeltévés reklámterület, a kettő együtt továbbra is bőven nagyobb (74,4 milliárd).

A digitális hirdetési piacon továbbra is a keresés a legkövérebb tortaszelet, ez az éves 42 milliárdból 18,4 milliárdot tesz ki, míg az IAB mérései szerint a második legnagyobb kategória messze lemaradva a display, 7,9 milliárd dollárral. Ugyan ez a két vezető terület, de ezek már konszolidálódtak, sokkal lassabban növekszenek, mint a most lendületben lévő mobilos és digitális videós reklámok. A keresés 8,6 százalékot nőtt, míg a mobilos árbevétel 110 százalékot, a digitális videó pedig triplázott, amivel már 2,8 milliárd dollárt ér el. A különböző reklámterületek ma már nem feltétlenül állnak fedésben az azt fejő vállalatokkal, a kábeltévés piac szereplői például egyre agresszívabban építkeznek az online videós területen, ott látják a kitörési pontot.

A nagyok aratnak

Az új szektorok egyáltalán nem tették diverzifikáltabbá a piacot, a 10 legnagyobb cég a digitális hirdetési piac 71 százalékát birtokolja. Ez ugyan egy százalékpontos csökkenés tavalyhoz képest, de valószínűleg ez csak a mobilos megoldások sikeres rajtja miatt van, a koncentrálódás középtávon folytatódni fog. A gyeplő pedig az internetes reklámban továbbra is a nagy mogulok kezében van, mint a Google, de ide csatlakozik már a Facebook is. A két nagy szereplőn túl viszont nem publikus, hogy melyik cégek vannak még a top 10-ben, ugyanis az önkéntes adatszolgáltatást csak a részadatok elrejtése mellett vállalják a szereplők.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Amennyiben nem a költések célfelületei szerint szegmentálunk, hanem az iparágak szerint, ahonnan jönnek a reklámpénzek, akkor a kiskereskedelmi cégek (retail) vezetnek 21 százalékkal az online és mobil költésben, a pénzügyi szolgáltatások 13, az autóipar 12, a telekommunikáció pedig 9 százalékkal vesz részt a reklámpiacban. Ezek viszonylag stabilak, évről-évre viszonylag kevéssé és lassan változik az arány.

Ellentétben a formátumokkal, amik egyre inkább eltávolodnak sok éve ismert banneres és keresős megoldásoktól. Habár a display és search uralkodó, mindkettő visszaesett néhány százalékot 2012-höz képest. A teljes online költésnek 43 százaléka a keresés, 19 százaléka a display. Viszont már 17 százalékkal van jelen a mobil és 7 százalék a digitális videó, pillanatok alatt a harmadik-negyedik helyre jött fel a két új kihívó. A továbbiakban az apróhirdetés, lead generálás, rich media és a szponzoráció foglal helyet 6, 4, 3 és 2 százalékkal.

A teljes 22 oldalas jelentés a részletesebb adatokkal és grafikonokkal szabadon letölthető az IAB oldaláról, illetve ugyanitt a korábbi jelentések és közlemények is elérhetőek.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

ICQ

13

28 év után búcsúzik az ICQ

2024. május 27. 10:38

Számos tulajdonosváltás után itt az ideje annak, hogy elhagyja a terepet az egykor népszerű üzenetküldő kliens, ami idővel domaninciáját vesztette a WhatsApp és társaival szemben.