:

Szerző: Hlács Ferenc

2014. április 9. 11:55

Az amerikaiak 72 százaléka tart a Google Glasstól

Személyes adataik és magánéletük biztonsága miatt tart a Google Glasstól az Egyesült Államok. Az amerikaiak majdnem háromnegyede állítja, nem venné meg az okoszemüveget, többek között a privát szférát érintő kockázatok miatt.

Korántsem várja tárt karokkal a Google okosszemüvegét az Egyesült Államok - derült ki a Toluna piackutató vállalat nemrég végzett kutatásából, amely az amerikaiak hozzáállását vizsgálta meg a Glass-szal kapcsolatban. A kutatás szerint a megkérdezettek 72 százaléka nem vásárolná meg a Google termékét, ötből kettő a privát szférával kapcsolatos aggodalmak miatt. A felmérés résztvevői elsősorban az esetleges hackertámadásoktól, magánjellegű információik kiszivárgásától, illetve attól félnek, hogy illetéktelenek titokban felvételeket készíthetnek vagy akár minden percüket megfigyelhetik a készülék kameráján keresztül.

A válaszadók szerint a másik fő problémát az jelenti, hogy a látótér sarkában elhelyezkedő kijelző könnyen elvonja a viselő figyelmét, ami vezetés közben különösen veszélyes lehet, de még séta közben a Glass-t böngészve is meggyűlhet az ember baja egy-egy pocsolyával vagy nyitva maradt csatornafedéllel. Ráadásul, miután nem olcsó, viszont annál feltűnőbb eszközről van szó, az utcai tolvajoknak is kitűnő célpontot jelenthet - ezzel kapcsolatban a megkérdezettek mintegy harmada adott hangot aggodalmának.

Sok helyen már most tiltott

Noha a Glasshoz egyelőre csak korlátozott számú fejlesztő férhet hozzá, annak viselését többek között a fenti okok miatt már több helyen betiltották. Az autós használat korlátozásáról pedig az Egyesült Államok közlekedési minisztériuma folytat tárgyalásokat. A vezetőülés mellett a másik magától értetődően kétséges helyszínt a mozik és a színházak jelentik, ahol a technológia jelentős korlátozásra számíthat - már csak azért is, mert kamerákat már jó ideje nem engednek be a vetítésekre. Számos amerikai mozi már most betiltotta a készülék viselését termeiben, illetve érthető okok miatt több sztriptízbár is hasonló szabályokat vezetett be.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Miután az okosszemüveg a videók élő streamelésére is lehetőséget ad, a kaszinók is joggal aggódhatnak miatta, hiszen megkönnyítheti a csalók dolgát, akik egymás lapjait látva összejátszhatnak - Nevada kaszinóiban már most tiltott az eszköz viselése. A korlátozáshoz már számos kórház is csatlakozott, ahol egyébként is külön engedélyre van szükség felvételek készítésére, de egyre több étterem is tiltja a Glass használatát: már akadt is rá példa, hogy valakit kitessékeltek a vendéglátóipari egységből, mert nem volt hajlandó levenni az okosszemüveget.

A Google eddig 10 és 20 ezer közötti darabot adott el kísérleti termékéből a fejlesztőknek, és egyelőre azt sem tudni, lesz-e belőle végleges fogyasztói verzió. Annyi azonban biztos, hogy több vállalat is számít a készülék megjelenésére, és már dolgoznak a platformra szabott egyedi tartalmakon, illetve természetesen a hirdetéseken is.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 19:40

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.