Szerző: Dojcsák Dániel

2014. március 19. 13:26

Nagyvállalatokra fókuszál a LogMeIn Cubby

A felhős tárhely-szolgáltatások egyszerű lakossági termékként indultak, de mostanra a funkcionalitásuk és a biztonságuk is jelentősen fejlődött, eljött az idő, amikor vállalati felhasználás is releváns. A Dropbox mellett a magyar gyökerű, de bostoni központú LogMeIn által fejlesztett Cubby is a nagyvállalatok felé fordul.

A Cubby Enterprise képességei között mostantól szerepel az Active Directory-támogatás, a távoli adattörlés lehetősége, illetve a tárhely-felosztás jobb menedzselhetősége. Ezek mind alapvető elvárások a céges IT-részlegek részéről, ezek nélkül hiába jelent felhasználói szinten kézzelfogható előnyöket a folyamatosan szinkronizálható tároló, nem reális a szervezeti bevezetés.

A LogMeIn másféle éve indította el a fájlszinkronizációs termékét, a Cubbyt, s már akkor  nyilvánvalóvá tette, hogy a fő célcsoportot nem a lakossági felhasználók jelentik, hanem az üzleti szereplők. Az első megkülönböztető jegy a többi szolgáltatóhoz képest az emelt szintű biztonság volt, illetve a szinkronizálni kívánt adatok helyi tárolón lévő struktúrájában való rugalmasság. A Cubby nem követelte meg soha, hogy egy alkönyvtáron belül legyenek a szinkronizált állományok, össze lehetett válogatni különböző elérési utakat. A szolgáltatás jellemzője még, hogy a szinkronizáláshoz nem feltétlen kell online tárhelyet igénybe venni, az adatok közvetlenül a gépek között is utazhatnak anélkül, hogy azokból készülne egy másolat a felhőbe.

Nyomás két oldalról

Az újonnan megjelenő Cubby Enterprise még tovább megy és az egyszerű üzleti igények mellett megpróbálja kielégíteni a nagyvállalati elvárásokat is. A cég vezérigazgatója, Michael Simon kiemelte, hogy az új termék kombinálja a Dropboxhoz szokott felhasználók által támasztott használhatósági igényeket és a vállalatok informatikai részlegének adminisztratív elvárásaival. Jelenleg a fájlszinkronizációs szolgáltatások két kategóriába tartoznak, az egyik a túlbonyolított vállalati megoldások, amit gyűlölnek a dolgozók, a másik pedig a fogyasztói piacra szánt kényelmes, de nehezen kezelhető és ellenőrizhető változatok. A Cubby a két terület között nyit hidat: egy egész domain egy helyről kezelhető, a felhasználók tevékenysége monitorozható, rugalmas változáskövetés van, a biztonságról viszont 256 bites AES titkosítás gondoskodik. Emellett a mobil eszközökről való fájlelérés korlátozható megnyitáskor beírandó kódokkal, megnehezítve az illetéktelen hozzáférést.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A szolgáltatás árazása 5 felhasználó esetén 40 dollár havonta vagyis 480 dollár évente. Ez bőven alatta marad a Dropbox üzleti csomag árazásának, ott ugyanis az 5 felhasználós indulócsomag 795 dollár évente és minden új felhasználó további 125 dollárba kerül. A Cubby a 40 dolláros 5 felhasználós kombinációhoz 1 terabájt megosztott tárhelyet kínál, az ajánlat pedig lineárisan skálázódik. Így 10 felhasználó havi 80 dollár lesz 2 terabájt limittel, 1000 felhasználó pedig 8000 dollárért osztozhat 200 terabájton.

Kapcsolgatható DropBox fiókok

Ugyan a LogMeIn igyekszik kihangsúlyozni, hogy a Cubby egy kifejezetten vállalati tárolómegoldás, de a Dropbox sem akar lemaradni erről a piacról. Az elmúlt időszakban ott is sokat fejlődött az üzleti kínálat, de a legnagyobb problémát az okozza, hogy rengeteg felhasználónak már egyébként is van Dropbox-fiókja. A túlzott fogyasztói ismertség eredménye, hogy az emberek vagy a hétköznapi fiókjukat kezdik üzleti célra is használni, ami biztonsági kockázatot jelent, vagy az üzleti fiókkal intézik magánügyeiket, ami viszont felesleges terhelés az üzemeltetésben.

Áprilistól ez a probléma is könnyebben kezelhetővé válik, ugyanis átkapcsolhatóvá válik a munkahelyi és a privát fiók, így nem kell választani a két rossz közül és nem keverednek össze a személyes és céges adatok. A Dropbox tavaly áprilisban indította el a Dropbox for Business verziót, ami csak egyszeres bejelentkezést tett lehetővé, vagyis a felhasználók nem lehettek bejelentkezve közben privát fiókjukba is. Egészen novemberig kellett várni a hiányosság kapcsán az ígéretre, hogy ez változni fog, a megvalósítás pedig egészen mostanáig tartott annak ellenére, hogy világszerte több mint 4 millió vállalkozást szolgál ki a Dropbox, köztük a legkisebbektől a Fortune 500 által jegyzett legnagyobb cégek 97 százalékáig.

A verseny nagy ezen a piacon, ráadásul a lakossági cloudtárolás jövedelmezősége gyorsan romlik az olyan akcióktól, mint a Google Drive nemrégiben bejelentett árcsökkentése. A fogyasztói verziókban nehéz eladni bármilyen extra szolgáltatást, az emberek többsége egy "láthatatlan pendrive-ként” gondol a tárhelyre, amit a Google Drive, OneDrive, Box, Dropbox kínál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról