Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Folytatja a bevásárlást a Vodafone

Koi Tamás, 2014. március 17. 11:26
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Újabb, nagy értékű akvizíciót hajt végre az európai vezetékes szolgáltatói piacon a Vodafone Csoport. A cég ezúttal a spanyol piac egyik legnagyobb szereplőjét, az Onót vásárolta fel, majdnem akkora összegért cserébe, mint amennyit tavaly fizetett a Kabel Deutschlandért.

hirdetés

Tovább folytatja akvizíciós stratégiájának végrehajtását az európai vezetékes távközlési szolgáltatói piacon a Vodafone Csoport. A cég a hétvégén egyezett meg Grupo Corporativo Ono nevű spanyol kábelszolgáltatóval a társaság mintegy 7,2 milliárd euró összértékű felvásárlásáról. Az üzlettel a spanyol piacon eddig jobbára csak mobilszolgáltatásokkal jelen lévő Vodafone meghatározó piaci szereplővé válik a vezetékes telefon, internet és tévészolgáltatások szegmensében is.

¡Y viva España!

A Vodafone március elején tett először nyilvános ajánlatot a mintegy 1,8 millió előfizetővel rendelkező Onóra (érdekesség, hogy a cég egyben virtuális mobilszolgáltató is, a Telefónica hálózatát használva), az akkori, 6 milliárd euróról szóló vételi ajánlatot azonban azóta jelentősen felüllicitálta. Vittorio Colao, az angol gyökerű multi első embere már a múlt hónapban, a barcelonai Mobile World Congress rendezvényen is előrevetítette, hogy a társaság aktívan keresi a spanyol piacbővítési lehetőségeket. A Vodafone a felvásárlással újabb csomagajánlatokkal jelenhet meg a spanyol piacon, ezzel hatékonyabban veheti fel a versenyt legnagyobb riválisaival, a Telefónicával vagy a France Telecommal.

A spanyol kábeltársaság felvásárlása nem az első és nem is az utolsó hasonló akvizíció a Vodafone csoport részéről. A multi tavaly nyáron egyezett meg a legnagyobb német kábelszolgáltató, a Kabel Deutschland tulajdonosaival a szolgáltató angol kézbe kerüléséről. Az üzlet hasonló értéken köttetett, mint amennyiért az Onót megvette a cég: a Vodafone mintegy 7,8 milliárd eurót fizetett a német kábeltársaságért cserébe - a szolgáltatások integrációja azóta is gőzerővel zajlik a német piacon.


Ono Móvil: mobilban is ott vannak

A Vodafone számára jelenleg gyakorlatilag nincs pénzügyi visszatartó erő a hasonló akvizíciók végrehajtása kapcsán, legalábbis erre mutatnak rá piaci szakértők, valamint erre utalnak a felsővezetés korábbi nyilatkozatai is. A következő években közel 30-40 milliárd dollárt költhet a társaság akvizíciókra, elsősorban olyan cégek felvásárlására, melyek vagy a helyi leányvállalatok portfólióját erősítik, vagy a meglévő üzletágakra építve összességében erősebb piaci befolyást eredményeznek a cégnek.

A Vodafone számára jelentős összegű anyagi hátteret biztosít, hogy a cég tavaly ősszel kivonult Észak-Amerikából: a Verizon Wirelessben képviselt kisebbségi tulajdonrészétől mintegy 130 milliárd dollárért cserébe vált meg. Ez az összeg ugyanakkor értelemszerűen nem fordítható teljes egészében akvizíciókra, a részvényesek kifizetése és a hálózatbővítésekre, hálózatmodernizációra elkülönített összeget leszámítva becslések szerint mintegy 40 milliárd dollár állhat rendelkezésére a cégnek, melyet felvásárlásokra fordíthat.

Behozható hátrány

A Vodafone terjeszkedése az európai vezetékes szolgáltatások piacán régóta kézenfekvő lépésnek tűnik, a cég szinte összes helyi riválisa rendelkezik ugyanis kábeles érdekeltségekkel, melyek szerepe a hálózatmodernizációt követően, a teljes IP-alapú infrastruktúrára való áttérés után jelentősen felértékelődött. A vezetékes infrastruktúrák üzemeltetése emellett kevésbé is szabályozott, mint a mobilhálózatoké, fenntartásuk pedig olcsóbb, ezáltal megtérülőbb lehet.

Az expanziós stratégia a brit multi magyarországi leányvállalat számára is kézenfekvő lehetőség lenne, hiszen a magyar piacon jelenleg egyedül a Magyar Telekom nyújt saját infrastruktúráján vezetékes és vezeték nélküli távközlési szolgáltatásokat egyaránt, a cég ezzel jelentős versenyelőnnyel bír a magyar távközlési piacon. Egyelőre azonban nincs igazán vonzó felvásárlási célpont a láthatáron, a Librerty Global tulajdonában álló UPC ugyanis éppúgy akvizíciós stratégiát folytat, mint a Vodafone, a DIGI és az Invitel pedig elszórtan van csupán jelen az országban, jóllehet ez a két cég tartja kezében a vezetékes piac közel egynegyedét.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!