Szerző: Dojcsák Dániel

2014. March 10. 14:03:00

Ingyen zenét ad telefonjaihoz a Samsung

Ugyan az online zenei piacon már gigászok vívják stratégiai háborúikat, messze túlhaladva az egyszerű zenelejátszási funkción, még mindig vannak olyan cégek, akik azt hiszik, hogy sikerülhet tartalommal feldíszítve kívánatosabbá tenni hardvertermékeket.

Ezúttal a Samsung próbálja megcsáklyázni az online zenestreaming-szolgáltatások manapság már okostelefonos és tabletes világban is elsöprő népszerűségét. A hétvégén a dél-koreai cég bejelentette, hogy Milk néven egy teljesen ingyenes és reklámmentes, ráadásul regisztráció nélkül használható zenei szolgáltatást indít Androidon, illetve egyelőre szűkebben véve kizárólag Samsung Galaxy termékeken.

Az alkalmazást a Google Play Store-ból lehet elérni, de egyelőre kizárólag Samsung Galaxy okostelefonokra és tabletekre lehet letölteni. Persze nem kell majd sokat várni, hogy megjelenjen a telepítő apk-fájl, amivel valószínűleg bárki felteheti a márkázott zenelejátszót. Ha a fejlesztők nem építettek be a szoftveren belülre is ellenőrzést, hanem csak a Play Store adminisztrációs felületén zárták ki a nem Galaxy mobilokat, akkor várhatóan az indulás utáni napon elérhető lesz, ahogy a korábbi Samsung-exkluzív ajánlatok esetén is.

Fapados

A regisztráció nélküliség viszont éppen azt az erőt veszi ki a lejátszóból, ami miatt érdekes lehet ma egy Spotify, Deezer vagy Apple iTunes. A testreszabhatóság, az egyéni listák, a közösségi funkciók mind hiányozni fognak, az egyetlen képessége a szoftvernek, hogy mutatja a korábban lejátszott számokat, illetve elvileg egy-egy rádiót több órára előre be lehet tárazni offline hallgatáshoz. Közvetlenül számokat lekérni nem lehet, egy címre rákeresve annak “egyedi rádiója” indul el, körülbelül úgy, ahogy a Last.fm-en, vagy az ingyenes Spotify-on keresztül. Keresni lehet előadóra vagy számcímre, másra nem, illetve 200 előre definiált csatorna áll még rendelkezésre. Ez 10 évvel ezelőtt még izgalmas lett volna, de ma már fapadosnak tűnik, ennél sokkal többet adnak a professzionális szolgáltatók ingyenes ajánlatukban is. A Samsung kiemeli, hogy az app együttműködik az AllShare funkcióval, de ez nem egy nagy varázslat, egyszerű DLNA-támogatás.

Az egyetlen érdekesség a kezelőfelület, ami leginkább a korai iPodrokra emlékeztet, itt is egy nagyméretű tárcsával lehet ugrálni a funkciók között. A folyamatosan változó tárcsát tekergetve lehet az állomások, lejátszási módok és számok között is ugrálni, de ugyanígy finomhangolható a beállított rádió stílusa. A tárcsára azonban nem fér rá mind a 17 műfaj, amit a Milk ismer, ezért a felhasználónak választania kell 9-et, ami neki szimpatikus. A Samsungtól meglepő módon az egész szoftver a modern Androidra jellemző, letisztult szép dizájnt használja, semmi nyoma a dél-koreai giccsnek.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A motorháztető alatt természetesen nem egy saját fejlesztést találunk, túlzás lenne nulláról építeni egy új szolgáltatást, a Samsung a vele már korábban is partnerségben lévő Slacker nevű szolgáltató motorját használja, a zenei licencelés viszont az eredeti  kínálathoz képest sokkal bőségesebb. A hivatalos bejelentés szerint 13 millió zeneszám érhető el, ami a nagy szereplőkhöz képest foghíjasabb kínálatot jelent, de panasz azért nem lehet rá. Főleg úgy, hogy egyelőre csak az USA-ban elérhető, így a katalógussal szemben nincsenek meg például az európai ízlés által támasztott elvárások.

A zene alap

Ma már bárkinek lehet saját zeneszolgáltatása, ezt eddig is tudtuk, korábban a HTC is belebonyolódott abba, hogy saját márkáját külső szolgáltatásokkal polcolta alá, mint például a zene vagy a térkép. Egészen idáig ez senkinek nem hozott sikert, valószínűleg a Samsung sem gondolja komolyan a szerepét ezen a piacon, egyszerűen egy erős marketingüzenet lesz a következő évadban, hogy a gyártót választó vevők ingyen hallgathatnak zenét.

A történet kifutása hasonló lehet, mint a mobilszolgáltatók saját hasonló kezdeményezéseinek. Veszélyt a nagy szereplőkre nem valószínű, hogy jelent a Milk, de a több tízmilliós előtelepítés megágyazhat a hasonló, fejlettebb szolgáltatásoknak, felkeltheti a felhasználók érdeklődését a streaming zenei szolgáltatások iránt, levéve a Spotify és Deezer válláról a piaci edukáció terhét. Mindenesetre a szolgáltatás reklámjának állításával ellentétben ez nem a "következő nagy dobás", ez csak egy zenelejátszó.

a címlapról