Szerző: Hlács Ferenc

2014. február 12. 14:25

Hirdetéseket tesz a Firefoxba a Mozilla

A Mozilla hirdetéseket tesz Firefox böngészőjébe, amelyek az új lapok megnyitásakor látható csempéken jelennek majd meg. A szponzorált tartalmak csak az új felhasználókat érintik, ugyanis miután elegendő böngészési előzmény gyűlt össze, a szoftver annak megfelelő releváns weboldalakat helyez a csempékre.

A Mozilla hamarosan hirdetések értékesítésébe kezd a Firefox böngészőben. A szervezet szinte teljes egészében a Google-lel kötött megállapodásból tartja fent magát jelenleg, a Google alapértelmezett kereső a Firefoxban, ezért cserébe a kaliforniai cég évente mintegy 100 millió dollárt fizet a Mozillának, amely a fő bevételi forrást jelenti. A szervezet, úgy tűnik, további bevételekre pályázik, ezt pedig a reklámpiacról tervezi bevonni.

A lépés azért érdekes, mert tavaly még azt fontolgatta, a böngésző legújabb verziójában alapértelmezetten kikapcsolja a harmadik féltől származó cookie-kat, amit akkor az Interactive Avertising Bureau (IAB) a reklámiparra mért lehetséges “nukleáris csapásként” írt le. Úgy látszik, azóta más szelek fújnak, a Mozilla ugyanis egy év elteltével most ugyanezzel az IAB-vel állapodott meg a böngészőbe kerülő hirdetésekről, a szervezet éves találkozóján, Kaliforniában.

Az új kezdeményezés a “Directory Tiles” névre hallgat. A “válogatott szponzoroktól” származó reklámok az újonnan megnyitott lapok csempéin kapnak majd helyet, amelyek a Mozilla szerint a földrajzi helynek megfelelő ajánlásokkal, valamint saját tartalmakkal is kiegészülnek. Az ígéret szerint a szponzorált csempéket egyértelműen jelölik majd.

Nyár óta tesztelik

Az megvalósításhoz szükséges előkészületeket a Mozilla nyáron kezdte meg egy önkéntes rendszerrel, amelyben a vállalkozó kedvű felhasználók maguk kérhettek a keresési előzmények alapján ajánlott tartalmakat. Tavaly a szervezet felvette munkatársai közé a kbs+ Ventures egy korábbi vezetőjét, Darren Hermant, aki a tartalomszolgáltatásért felelős részleg alelnökeként vezeti a Mozilla hirdetési törekvéseit. Herman egyébként a találkozón biztosította az IAB-t együttműködésükről és igyekezett eloszlatni a szervezet “nulkeáris téllel” kapcsolatos aggodalmait.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Mozilla egyelőre nem jelentett be hirdetőket, illetve azt sem hozta nyilvánosságra, hogy mikortól tervezi bevezetni a hirdetéseket a böngészőben, a cég szóvivője azonban annyit elmondott, már keresik az alkalmas partnereket. Herman szerint a reklámokkal elsősorban az új Firefox-felhasználókat veszik majd célba a szoftver PC-s verziójában, de idővel az androidos változat, illetve a Firefox OS böngészője is megkapja majd a szponzorált csempéket.

A hirdetéseket tartalmazó paneleket az új felhasználók átlagosan 30-45 napig látják majd, ennyi kell ugyanis a Firefoxnak, hogy a böngészési szokások alapján megtalálja azokat a releváns weboldalakat, amelyek linkjeit érdemes elhelyezni az új lapok csempéin.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról