Szerző: Koi Tamás

2014. február 4. 11:20

Új tulajdonos kezében a Chellomedia

A hónap elején lezárult az AMC Networks és a Liberty Global közt tavaly októberben létrejött akvizíciós folyamat, így a Chellomedia immár az AMC európai részlegeként működhet tovább. Több tucat, hazánkban is népszerű csatorna került ezzel új tulajdonoshoz.

Lezártul a Liberty Global tartalomszolgáltató divíziójának, a Chellomediának a felvásárlása, így február 2-től az amerikai AMC Networks az üzletág új tulajdonosa. A jelentős európai kábelhálózattal rendelkező, több országban - így köztük Magyarországon is - UPC márkanéven szolgáltató Liberty Global tavaly májusban jelentette be, hogy megválna a Chellomédiától, végül a tárgyalásokat követően októberre tudott megállapodni a vevővel. Az üzlet összértéke mintegy 750 millió euró.

A Liberty-AMC üzlet több tucat tévécsatornát érint, köztük olyan, hazánkban is népszerű adóval, mint a Minimax, a Spektrum, a Sport 1, Sport 2 vagy éppen a TV Paprika. A Chellomedia összességében 68 tévécsatornában tulajdonos, ebből 48-at száz százalékban jegyez, a vállalatcsoport által biztosított tartalom világszerte 138 ország több mint 390 millió háztartásba jut el. Az AMC a felvásárlás révén lehetőséget kaphat arra, hogy népszerű tévéműsorait (egyebek mellett a The Walking Dead, Breaking Bad, Mad Men) ezekbe az országokba eljuttassa.

A Chellomedia több európai országban is üzemeltet leányvállalatot, így például a régiós központ, a Chello Central Europe budapesti székhellyel továbbít összesen 15 tévécsatornát. Az akvizícióval a Chello Central Europe (CCE) mellett a Chello Latin America, a Chello Multicanal és a Chello Zone is az AMC kezébe kerül, a Liberty mindazonáltal megtartja a Film1 és Sport1 prémium csatornákat, melyet a cég holland leányvállalata tulajdonol. A most lezárult üzlet kapcsán kerestük a budapesti székhelyű irodát, ahol Nagy Andrea marketing és kommunikációs igazgató elmondta, hogy a CCE-nél abban bíznak, hogy az akvizíció révén a magyar és a régiós televíziós piacon tovább erősödik majd a cég jelenléte.

A Chellomedia eladása egyértelmű jele a Liberty Global portfóliótisztítási törekvéseinek: A cég az elmúlt egy évben jelentős értékű akvizíciókat hajtott végre az európai kábelpiacon, így tavaly 16 milliárd dollárért felvásárolta a brit Virgin Mediát, csak ezzel nagyságrendileg 12 millió előfizetőhöz hozzájutva. Alig néhány nappal azelőtt, hogy a Chellomediát átadta volna az AMC-nek, a Liberty újabb nagyszabású akvizíciót jelentett be, ezúttal a holland piacon: A társaság ezúttal Hollandia legnagyobb kábelszolgáltatójában, a Ziggóban szerzett száz százalékos tulajdonrészt, 6,9 milliárd euróért cserébe.

A cég tavaly a legnagyobb német kábelszolgáltatóra, a Kabel Deutschalndra is ajánlatot tett, a mintegy 8,5 millió ügyféllel rendelkező kábelszolgáltatót végül a Vodafone happolta el a Liberty Global orra elől, csaknem 8 milliárd euróért cserébe.

a címlapról