Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Már az USA-ban is megrogyott az iPhone

Dojcsák Dániel, 2014. január 27. 13:54
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Android továbbra is a világ legnépszerűbb mobilos operációs rendszere, a világ minden fontos piacán tovább növekedett a részesedése az eladásokban. 2013 utolsó negyedévében a Kantar Media által mért 12 kulcspiacon átlagosan 69,5 százalékot birtokolt, 23,7 százalékkal második az iOS.

hirdetés

Az Android világuralma töretlennek látszik, az iOS szép lassan kikopik minden számítás szerint a vezető pozíciókból - a Kantar Media statisztikáinak trendjei szerint jövőre akár a második hely is veszélyben lehet. Egészen idáig az Android fő csapásait a Samsung vitte be, de ez a tendencia változni látszik, ugyanis egyre erősebben jönnek fel az új riválisok, főként az olyan ázsiai konkurensek, mint a Xiaomi. Kínában a Xiaomi 2012-ban 12 héten keresztül vezette az eladási listákat, de a Huawei és más gyártók is megvetették a lábukat a piacon.

Magabiztosan vezet az Android

Igaz az Android a kínai gyártók térnyerése nélkül is jól megvan: az Európai Unió 5 legnagyobb piacán (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Spanyolország, Olaszország) a robotos rendszer tovább növekedett, 5,7 százalékpontos bővüléssel immár a teljes piac 68,5 százaléka a Google fennhatósága alatt áll. Közben a Microsoft rendszere is stabilan növekszik, az EU5 régióban 4,6 százalékpontot javított, ami ebben az esetben közel duplázást jelent, így mostanra 10,3 százalékon áll a Windows Phone. Az egyetlen komoly vesztes a régióban az Apple iOS, ami 5,2 százalékpontot zuhant 2012 végéhez képest.

Ugyanez a trend látható viszont minden más kiemelt régióban is, még az Apple hazai pályáján, az USA-ban is. 100 vásárlóból már csak 43,9 választott iPhone-t, miözben 50,6 Androidot. Szinten maradni mindössze Japánban tudott az Apple, ahol az NTT Docomo is végre elkezdte árulni az iPhone-t, a szolgáltató év végi okostelefon-eladásainak pedig 58,1 százaléka volt iPhone, a KDDI-nál ugyanez 64 százalék, miközben az iPhone-t Japánban már régóta forgalmazó Softbanknál az eladott okostelefonok 92 százaléka volt az Apple terméke.

Az iPhone-verő Samsungot is támadják már

A piacot az Androiddal kézen fogva legyűrő Samsung azonban nem ülhet a babérjain, ugyanis a kihívók egyre erősebbek és főként a nagy profittartalmú csúcskészülékek piacán veszélyeztetik a pozícióit. A koreai gyártó az EU öt kiemelt piacán 40,3 százalékot ért el önmaga, ami szép teljesítmény, de érdemes figyelni rá, hogy ez 2,2 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A globális piacot egyre inkább meghatározó Kínában pedig a Samsung 23,7 százalékot tudott csak elérni, a részesedése pedig stagnál.

A 2010-ben indult kínai márka, a Xiaomi ezzel szemben komoly hadjáratot folytat és decemberben a hazai piacon megelőzte az Apple-t és a Samsungot is. A Xiaomi erős specifikációk mellett alacsony áron kínál készülékeket, a forgalmazást pedig szinte kizárólag online intézi, s a klasszikus marketingcsatornák helyett a közösségi tereket és online közeget használja, látszólag igen sikeresen.

A harmadik helyen stabil lehet az iOS

Operációs rendszerek tekintetében az első hely egyértelműen eldőlt, az Apple viszont hamarosan egy ligával lejjebb lehet kénytelen majd csatázni. A Windows Phone szép lassan felkapaszkodott globálisan a harmadik helyre, de ehhez nem kell feltétlenül hozzászoknia, van még egy lépcső ennél feljebb. Az iOS a folyamatos gyengüléssel egyre inkább abban a nagyságrendben mozog, ahol a Windows Phone.

Az USA-ban, ahol a Microsoft rendszere önmagához képest gyenge, az iOS pedig kifejezett erős, ott tízszeres a különbség (iOS 43%, WP 4,3%), az EU-ban viszont már mindössze 8 százalékpontnyi különbség van a két platform között, egyelőre az iOS javára. Érdemes azonban megnézni Olaszországot, ami klasszikus iPhone-rajongó ország volt, ott 2013 végén az eladások 17,1 százalékát vitte el a Windows Phone és mindössze 12,8-at az iOS. Az Android által letarolt spanyol piacon pedig 6,7 százalékon áll az iOS, miközben a Windows Phone egy év alatt 4,4 százalékpontot erősödve felzárkózott mellé.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.