Szerző: Bodnár Ádám

2014. január 27. 09:05

Javított eredményességén az LG Electronics

Nyilvánosságra hozta negyedik negyedéves pénzügyi gyorsjelentését az LG Electronics. A vállalat bevétele enyhén növekedett, az eredményesség viszont sokat javult. A cég azonban nettó szinten továbbra is veszteséges.

A tavalyinál 0,8 százalékkal nagyobb, 1492 milliárd wonos (13,78 milliárd dolláros) árbevételt ért el a negyedik negyedévben az LG Electronics. Ehhez jelképes, 238 milliárd wonos (219 millió dolláros) üzemi eredmény társult, ami több mint kétszer akkora mint a 2012 negyedik negyedévében elért adat. Az LG Electronics nettó eredménye ugyanakkor 64 milliárd wonos (59 millió dolláros) veszteség, ami nagy előrelépés az egy évvel korábban elkönyvelt 478 milliárdos mínuszhoz képest. Az üzemi profit felülmúlta az elemzői várakozásokat.

A vállalat forgalmának közel felét adó szórakoztatóelektronikai üzletág bevétele éves szinten 6 százalékkal csökkent, azonban az eredményesség javult: az üzemi eredményhányad 2,9 százalékra emelkedett az egy évvel ezelőtti 0 százalékról. Az LG Electronics tájékoztatása szerint ez elsősorban a prémium kategóriás tévék iránti kereslet élénkülésének tudható be. Ugyan a tévéeladások enyhén csökkentek 2012 végéhez képest, a nagyobb nyereséggel adott, drágább modellek (4K és OLED kijelzős készülékek) sikeresek voltak a piacon. 2014 fő célkitűzései közé tartozik az OLED tévék forgalmának felfuttatása mellett a mainstream 4K készülékek bemutatása.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Felemás időszakot zárt a mobiltelefonokkal foglalkozó üzletág. Bár a forgalom éves összehasonlításban 28 százalékkal növekedett, és az okostelefon-eladások több mint 50 százalékkal 13,2 millió darabra ugrottak, a divízió veszteséges volt. Az LG szerint ennek oka, hogy az egyre intenzívebb piaci versenyben árcsökkentéssel és hatalmas költségeket felemésztő marketingkampánnyal tudott sikeres maradni a márka. Az LG-nek elsősorban az LTE-s telefonjai fogytak jól, kiváltképp a Nexus 5 és a G2. A közeljövőre  a verseny fokozódását várja a vállalat, ami további árnyomást és gyenge profittermelő képességet vetít előre.

A háztartási elektronikai üzletág bevétele 4 százalékkal csökkent éves szinten, nyereségessége nagyon enyhén növekedett a kedvező termékmix hatására. Hasonló volt a trend a klimatizálással foglalkozó részlegnél is, a nagyon kis bevételnövekedésez az üzemi eredményhányad javulása társult, ezzel a divízió nyereséges volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról