Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

10 milliárd dollárt ér a Dropbox

Dojcsák Dániel, 2014. január 20. 11:31
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Dropbox a hírek szerint egy újabb befektetési körön van túl, amivel a legmagasabb értékeléssel rendelkező online tárhelyszolgáltató lett. A Wall Street Journalnak nyilatkozó két forrás információi szerint a tranzakció értéke 250 millió dollár, amivel a Dropbox teljes értékelése majdnem eléri a 10 milliárd dollárt.

hirdetés

A Dropbox alapítói, Drew Houston és Arash Ferdowshi 2007-ben látták meg azt üzleti lehetőséget egyik frusztrációjuknak feloldásában: nagyon kényelmetlen volt egymásnak a fájlokat e-mailben küldözgetni, rengeteg kompromisszumot jelentett a mindennapi adatcserében a csatolt fájlok káosza. Mára több mint 200 millió felhasználó szervezi adatait a felhős tárolóban és naponta több mint 1 milliárd fájlt töltenek fel, szinkronizálnak. A fogyasztói termékként induló Dropbox mára egyre inkább eltolódik az üzleti irányba, ahol az egyszerű otthoni felhasználókkal ellentétben van igény prémium szolgáltatásokra és ezért fizetni is hajlandóak.

Jól fizet a vállalati adattárolás

A Dropbox már több mint 4 millió vállalati ügyfelet tudhat magáénak, ahol az egyértelmű előnyök mellett, mint a könnyű megoszthatóság, elérhetőség, fontossá vált az adatbiztonság és a jogosultságkezelés is. A vállalatok számára komoly kihívás, hogy egy olyan jól használható online tárolási módszert adjanak a felhasználók kezébe, amit valóban használni is fognak és nem kezdenek el alternatív módszerekkel adatot cserélgetni, mert a “céges” rendszer bonyolult vagy kényelmetlen. A Dropbox önmagában már egy csalogató megoldás a munkavállalók számára, a céges használathoz viszont szükség van a prémium szolgáltatásokra, ami megfelelő módon elválasztja a felhasználók privát és üzleti célú adatait, illetve megfelelő adatbiztonságot is kínál.

A Dropbox legutoljára 2011-ben kapott tőkebefektetést, akkor is 250 millió dollárnyit, igaz akkor a cég teljes értékelése még csak 4 milliárd dollárra rúgott. A kicsivel több mint két év alatt duplázott a szolgáltató, de emögött valós teljesítmény is áll. Nem csak a felhasználók és az üzleti előfizetők száma növekedett jelentősen, hanem a valódi bevétel is. 2010-ben még csak 12 millió, 2011-ben pedig még alig 43 millió dollár bevétele volt a cégnek, ekkor kezdett el a Dropbox komolyan ráfordulni a vállalatok igényeinek kiszolgálására. 2012-ben már 116 milliós árbevételt ért el, 2013-ra pedig átlépte a Dropbox a 200 milliós éves árbevételt.

Tárhelyverseny

A mostani befektetési körre minden bizonnyal azért is volt szükség, mert a legnagyobb rivális, a Box is komoly fellépést mutat a piacon és hasonló üzleti modellel és tervekkel nekivágva a jövőnek, 100 millió dollárnyi kockázati tőkét volt képes vonzani 2 milliárdos értékelés mellett. A Dropbox így előre menekülve, a működő rendszerbe még több üzemanyagot töltve újra sebességet vált. Tavaly ősszel a dublini Web Summit konferencián egyébként a Dropbox társalapítója, Drew Houston beszélt a cég tőzsdére lépésének tervéről is, ami hamarosan valóban be is következhet, egy újabb fajsúlyos szereplőt adva az amerikai piacnak.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.