Szerző: Bodnár Ádám

2014. január 17. 14:44:00

Rekordveszteséggel zárta az évet az Acer

Eladatlanul állnak az érintőképernyős notebookok alkatrészei a raktárakban, jókora értékvesztési leírásba szaladt bele a cég. A vezetők fizetését harmadával csökkentik.

Óriási veszteséget volt kénytelen elkönyvelni 2013 negyedik negyedévében az Acer. A tajvani PC-gyártó bevétele éves szinten több mint 14 százalékkal 86,70 milliárd tajvani dollárra (kb. 2,88 milliárd amerikai dollárra) esett vissza, amihez 7,63 milliárd tajvani dolláros (~250 millió USA dolláros) veszteség társult. A társaság 1,3 milliárd tajvani dolláros értékvesztést számolt el az időszakban, elsősorban a prémium kategóriás ultrbookokhoz megvásárolt alkatrészek miatt, amelyek eladatlanul állnak a raktárakban.

Negyedik negyedéves PC-eladások (IDC)

"Az Acer beismeri, a múltban nem megfelelően kezelte az erőforrásokat és túlságosan sokat várt az érintőképernyős ultrabookoktól és notebookoktól" - áll a cég közleményében. "Noha a termékek piacvezető designt képviseltek, nem találkoztak a tényleges piaci igényekkel." A tajvani vállalat januárban munkába állt új vezére, Jason Chen egy korábbi sajtótájékoztatón már beismerte, az Acer túlságosan agresszívan fordult rá az érintőképernyős notebookok piacára, amelyek jobbára hidegen hagyták a vevőket. A csúcskategóriás, érintőképernyős Acer ultrabookok és notebookok hiába voltak technológiailag fejlettek, nem találták a helyüket a piacon, mivel az ilyen típusú, drágább gépek vásárlói nem bíztak az Acer brandben.

A vállalatot az is hátrányosan érintette, hogy éveken keresztül kimondottan a legalsó kategóriás otthoni gépekre koncentrált, amelyek eladásait a legérzékenyebben érintette a tabletek előretörése. Míg a nagy versenytársak (Lenovo, Dell, HP) a jövedelmező vállalati szegmens felé tudtak fordulni, mikor a lakossági PC-vásárlások zuhantak, az Acer számára nem volt ilyen lehetőség, a cég ugyanis minden igyekezete ellenére nem tudott érdemi befolyást szerezni a vállalati piacon, a Veriton és TravelMate gépek után nem kapkodtak a cégek. Eközben a gyorsan növekedő új szegmensekben, az okostelefonok és a tabletek terén sem ért el átütő sikereket a cég - igaz, a PC-gyártók körében ez nem példa nélküli.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Eva Ho pénzügyi vezérigazgató az eredmények kapcsán elmondta, a vállalat a közeljövőben további piaci nehézségekre számít, ugyanakkor a veszteségek csökkenni fognak, például a tavaly ősszel bejelentett elbocsátásoknak köszönhetően - az Acer dolgozóinak 7 százalékától tervez megválni, hogy lefaragja kiadásait. Ho ugyanakkor nem zárta ki, hogy a vállalat további leépítéseket hajtson végre, amennyiben azt szükségesnek látja.

A gyenge eredményekkel együtt az Acer azt is bejelentette, felsővezetőinek fizetését harmadával csökkenti.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:30

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.