Közeleg a 3D televíziók vége?
A tévégyártók között elsőként teljesen száműzte a 3D funkciót 2014-es készülékeiből a Vizio. A vállalat lépése, amennyiben azt a többi gyártó is követni kezdi, az egyre kevésbé népszerű technológia végét jelentheti. A Vizio emellett első 4K televízióit is bemutatta, amelyeknek nemcsak a felbontása, de a vállalat szerint az ára is vonzó lesz.
A CES-en bejelentette első 4K tévéit a Vizio, és ezzel együtt búcsút intett az egyre kevésébe népszerű 3D-nek. A vállalat új, 2014-es televízióiban már egyáltalán nem találunk 3D-támogatást, ami elsőre radikális váltásnak tűnhet, ám a lépésnek nagyon egyszerű oka van: a Vizio vásárlói ritkán, vagy egyáltalán nem néznek 3D tartalmat. Az Egyesült Államokban a legtöbb tévét eladó cég ezért úgy döntött, feláldozza a lassan fölöslegessé váló funkciót a képminőség és remélhetőleg az elérhető ár oltárán.
Persze nem a Vizio az egyetlen, aki lemondott a technológiáról, 2013 nyarán a brit BBC és az amerikai ESPN is leállította a kísérleti 3D-sugárzást. A funkcióval szemben a leggyakoribb ellenérvet a kényelmetlen szemüvegek jelentik, amelyeket a sztereoszkopikus hatás eléréséhez kell viselni. A technológia eljelentéktelenedését az is jól mutatja, hogy jelenleg a Sony PlayStation 4 és a Microsoft Xbox One konzolja sem támogatja a 3D Blu-ray lemezek lejátszását.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Rohamosan csökkenő népszerűsége ellenére az utóbbi időben szinte minden gyártó igyekezett betuszkolni a funkciót televízióiba, a középkategóriától egészen a csúcsmodellekig, még akkor is, ha a szemüvegek legtöbbször csak egy vagy két alkalommal kerültek ki a szekrényből. A Vizio úgy látszik, már nem látott fantáziát a porfogó-iparban, ha pedig a többi gyártó is követi a példáját az végleg kiirthatja a háromdimenziós tartalmakat a nappalikból.
Ennek megfelelően a vállalat első konzumer 4K televíziói, amelyeket a gyártó a P-szériába sorolt, már 3D nélkül érkeznek. Ezek a készülékek 50, 55, 60, 65 és 70 hüvelykes méretekben lesznek kaphatók, 64 aktív LED-zónás háttérvilágítással, és Vizio saját chipjeivel, amelyek a gyártó állítása szerint kitűnő képminőséget ígérnek. Noha a gyártó egyelőre nem árult pontos összeget, a cég képviselője, Matt McRae a The Verge-nek annyit elmondott, a P-széria árai igen “agresszívak” lesznek. Hogy ez pontosan mit jelent, és hogy a vállalat elég “agresszív”-e ahhoz hogy termékeinek árát az ezer dolláros határ alá szorítsa, egyelőre nem tudni.