Szerző: Hlács Ferenc

2013. december 12. 16:09:00

Új eszközöket ad a Google a játékfejlesztőknek

Új fejlesztői eszközöket tett közzé a Google, amelyekkel az okostelefonos és tabletes játékok valósághű fizikai modellt kaphatnak. A vállalat emellett egyszerűbb androidos és iOS-es integrációt lehetővé tevő Unity plugint, és új játékkategóriákat is bejelentett Google Play Games szolgáltatásához.

Új fejlesztői eszközöket jelentett be a Google, elsősorban mobil készülékekre szánt játékok létrehozásához, amelyek között egy LiquiFun névre hallgató, 2D fizikai könyvtárat és egy a Unity motorhoz szánt Google Play Games plugint is találunk. A vállalat emellett új kategóriákat ad az online alkalmazásboltjában található játékokhoz.

A LiquiFun egy nyílt forráskódú eszközkészlet, amely valósághű fizikát hivatott vinni az okostelefonos vagy tabletes játékokba. A könyvtár részecskealapú folyadékszimulációt is tartalmaz, amivel élethű környezetek hozhatók létre. A készlet a Box2D fizikai motorra épül, és C++-ban készült, így minden, a programnyelvhez tartozó fordítóval ellátott platform profitálhat belőle. A LiquiFunt a Google GitHubon is közzétette, valamint példaalkalmazásokat is kiadott Androidra, Linuxra, OSX-re és Windowsra is.

1:19

LiquidFun Physics Engine

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Doloribus consectetur eaque tempore natus obcaecati ratione ipsum.

Még több videó

A keresztplatformos Unityt használó fejlesztők dolga is egyszerűbb lesz, miután a Google a motorhoz is kiadta Google Play Games pluginjét. Az eszköz segítségével különösebb erőfeszítés nélkül integrálhatók a játékokba a Play olyan szolgáltatásai, mint a bejelentkezés, a megszerzett jutalmak, a ponttáblázatok és az online állásmentés Android és iOS rendszerre is a Unity környezetből.

Miért érdemes belevágnod a Machine Learning képzésünkbe? (x) Október 15-én Machine Learning képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

A Google továbbá új kategóriákat is bevezet a Google Play Games szolgáltatáshoz, csaknem megháromszorozva azok eddigi számát, hogy egyszerűbbé tegye a játékok közötti böngészést. A fejlesztők így már tizenhét altípus valamelyikébe sorolhatják alkalmazásaikat, a korábbi hat helyett. Az új kategóriák a Developer Console-ban választhatók ki, élesben azonban csak jövő februárban tűnnek majd fel, ekkor kerülnek be hivatalosan is a Play Store-ba.

A változás egyben azt is jelenti, hogy a fejlesztőknek már feltöltött alkalmazásaikat ismét be kell sorolniuk az új kategóriák valamelyikébe, különben azokat a rendszer automatikusan osztja be a korábbi tematika alapján a nagyobb, több csoportot tömörítő halmazokba, mint az Akció vagy a Puzzle. A játékkészítőknek továbbá a Game Services beállításaikat az új halmazoknak megfelelően kell átállítaniuk, ám magához az apk fájlhoz szerencsére nem kell majd hozzányúlni.

a címlapról