Szerző: Vörös Péter

2000. szeptember 12. 22:45

Az IBM négy év alatt 200 millió $-t költ egy új adatbázis szoftver eszköz marketingjére

Az szoftver megjelenése még az idén várható. Az IBM szerint e szoftver segítségével egyszerűbbé tehető az adatbázisok installálása, egyes feladatokat automatizál a szoftver, megkönnyíti az áramkimaradás utáni helyreállítás folyamatát és egyszerűsíti új funkciók hozzáadásának folyamatát - egy szóval a nagy adatbázisok futtatásának költségei csökkennek az ügyfelek számára.

Az szoftver megjelenése még az idén várható. Az IBM szerint e szoftver segítségével egyszerűbbé tehető az adatbázisok installálása, egyes feladatokat automatizál a szoftver, megkönnyíti az áramkimaradás utáni helyreállítás folyamatát és egyszerűsíti új funkciók hozzáadásának folyamatát - egy szóval a nagy adatbázisok futtatásának költségei csökkennek az ügyfelek számára.

Jim Kelly, az IBM marketing igazgatóhelyettese szerint a szoftver révén az óriási vállalati adatbázisokat (IBM DB2 szoftvert és S/390 mainframe-eket) használó cégek csökkenthetik a működtetés és karbantartás költségeit. Kelly szerint a nagy vállalati adatbázisok növekvő komplexitása és az ezeket futtató képzett szakemberek hiánya megnövelte a keresletet az adatbázis eszközök iránt. Az IBM az adatbázis eszköz piacon olyan nagyságokkal versenyez, mint a Computer Associates International, a BMC Software és az Oracle. Az IDC piackutató cég szerint ezen eszközök piaca évente 13%-kal nő. A legnagyobb adatbázis szoftver gyártó az Oracle.

A most bejelentett 200 millió $-os elkötelezettség az IBM által áprilisban bejelentett 1 milliárd $-on (amelynek célja a Nagy Kék adatbázis szoftvereinek javítása és értékesítése) felüli összeg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról