:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. szeptember 24. 11:14

Berendezkedett iOS-en is a Google

A Google ismét nem hagyhatta ki a lehetőséget, hogy az Apple háza táján zavarkodjon. Az iOS7 debütálására szinkronizálva megjelent a Chrome egy új verziója, amivel egyszerre lehet bejelentkezni minden Google-termékbe, megkerülve az Apple-féle autentikációt.

Az Android platform globális szinten már akár el is könyvelhetné magának a győzelmet, sőt, még az amerikai közvélemény is arról beszél, hogy az Apple immár trendkövetőnek számít. A Google ebben a helyzetben akár meg is tehetné, hogy az iOS felhasználókat magára hagyja és minden innovációt az Android felhasználók számára exkluzívan tálalna. Ez a webes cég filozófiájával azonban ellentétes lenne, hiszen a Google esetében nem az eladott androidos készülékek után keletkezik haszon, hanem az aktív Google-felhasználóknál megjelenő hirdetésekből.

Éppen ezért teljesen érthető, hogy a Google a még mindig meghatározó volumenű iOS-felhasználót is kiszolgálja, épít rájuk. Az iOS7 debütálására időzítve most a Google egy olyan Chrome frissítéssel örvendezteti meg az Apple termékek használóit, amivel a Google-univerzum használata iOS-en is olyan simává válik, ahogy azt Androidon megszokhattuk.

A Google-felhasználó mindenhol otthon van

Az iOS7 új lehetőségeivel a Google-nek lehetősége nyílt arra, hogy az alkalmazások közti átjárhatóság javuljon, az új verzióban már nem él a korábbi szigor, az appok képesek egymás közt átadni folyamatokat. Az új verzióban, ha a felhasználó bejelentkezett a Chrome-ba, akkor az ottani bejelentkezési adatokkal tovább mehet a YouTube vagy a Maps irányába, átugorva az Apple natív szoftverének rétegeit. Így a Google-appok közti átjárás egyszerű, gyors és közvetlen lehet.

Ha valaki bejelentkezik iOS7 alatt a Chrome-ba, majd a böngészőben lekattint egy YouTube linket, akkor nem csak az történik, hogy a webes lejátszó helyett a natív kliens nyílik meg, de a rendszer engedélyt kér az automatikus bejelentkezésre. Sőt, ha mondjuk egy Maps linkre kattint valaki a Chrome-ban, de az alkalmazás nincs feltelepítve, akkor a rendszer engedélyt kér a letöltésre és installálásra. A pár másodperces technikai szünet után pedig a folyamatból való kilépés nélkül követheti a Chrome-ban kapott linket az illető.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Az új Chrome ezen felül kapott még némi extra képességet a hangfelismerés területén is. A hangos kereséseknél ezen túl nem kell minden esetben nulláról definiálni kíváncsiságunk tárgyát. Ha rákeres valaki például arra, hogy “ki volt az USA első elnöke?”, akkor a következő kérdésnél elegendő csak tovább kérdezni, hogy “és hol született?”, a kereső pedig képes lesz értelmezni, hogy az előző kérdésre adott válaszban szereplő személyre vagyunk kíváncsiak.

Az iOS egyik legnagyobb hátránya az Google-felhasználók szemszögéből az elmúlt években az volt, hogy az Androidon természetesen egyszerűen használható szolgáltatások nehézkessé és szögletessé váltak az Apple platformján. Látszólag a Google nem csak abba tett rengeteg energiát, hogy a mostanra egységessé váló Google Now-ból kiinduló dizájn az iOS-en is visszaköszönjön, de arra is jutott erőforrás bőven, hogy Gmail/Google használóknak is kényelmessé tegye az Apple világát.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.