Mobil appokba költöznek az Amazon termékei
Már alkalmazásokból is vásárolhatunk az Amazon online áruházából. Az új Mobile Associates API-val a fejlesztők az appokból kínálhatják eladásra az online bolt termékeit, és minden vásárlásból az ár hat százaléka üti a markukat.
Nyit a fejlesztők felé az Amazon, új Mobile Associates API-jával. A programozási felület lehetővé teszi, hogy a felhasználók úgy vásárolhassák meg az online áruház termékeit, hogy közben nem hagyják el az éppen megnyitott alkalmazást. Az Amazon a hirdetésekkel támogatott ingyenes “freemium” appokra akar a fejlesztőnek jövedelmező alternatívát kínálni, azok ugyanis hat százalékot kapnak minden vásárlás után. A funkció bármelyik androidos szoftverbe beépíthető.
Bár elsőre kérdésesnek tűnik, hogy miért is vásárolna bárki egy-egy alkalmazásból, amikor a vállalat weboldalára látogatva annak teljes termékpalettáját böngészheti, az Amazon mégis lát fantáziát az ötletben, többek között a “digital bundling” vagy “digitális árukapcsolás” keretei között. A koncepció lényege, hogy az egyes termékeket az alkalmazásokban található kiegészítőkhöz kapcsolják. Egyszerű példa, ha a felhasználó vesz egy pólót, azt egy adott játékban a karaktere is megkapja például. Ez komoly motivációt jelenthet a fejlesztők számára, főként ha saját kapcsolódó termékeket kezdenek árulni alkalmazásaikhoz, hiszen a hat százalékos részesedést továbbra is jár nekik.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az API emellett természetesen lehetőséget kínál egyetlen termék, vagy böngészhető kategóriák beágyazására is. A felület beépítéséhez az appkészítők adott ASIN (Amazon Standard Identification Number – az online áruház azonosítói) készletből és kulcsszavakból válogathatnak, vagy használhatják az Amazon Product Advertising API-t a különböző árucikkek meghatározására.
A Days of Wonder társasjáték-kiadó az elsők között vehetett részt a Mobile Associates programban, és Ticket to Ride című játékának androidos változatába már be is építette annak lehetőségeit. A játékosok az alkalmazásból megrendelhetik a játék fizikai változatát, melyhez kiegészítőket vásárolva, azok virtuális verziója is elérhetővé válik számukra. A funkció használata nem különösebben bonyolult: miután a felhasználó vásárlást kezdeményez az adott alkalmazásból, egy felugró ablak jelenik meg a termék adataival és árával. Innen az Amazon “1-Click Ordering” segítségével egyetlen kattintással, vagy bökéssel megrendelheti a kiválasztott árut.