Szerző: Bodnár Ádám

2013. augusztus 15. 10:34

Jól fogynak a Lenovo drágább termékei

A PC-piac csökkenése közepette is jó eredményeket ért el a Lenovo, amely tavasszal szerezte meg a legnagyobb PC-gyártónak járó koronát a HP-tól. A vállalat sikerrel tudta értékesíteni drágább PC-it, miközben jól fogytak telefonjai és tabletjei is.

8,8 milliárd dolláros bevételt ért el a júliusban véget ért pénzügyi negyedévben a Lenovo, a világ legnagyobb PC-gyártója. A bevétel annak ellenére tudott éves szinten 10 százalékkal növekedni, hogy a cég által eladott PC-k száma 12,8 millió darabról 12,6 millió darabra csökkent. Az ok: a cég sikerrel tudta értékesíteni drágább konfigurációit, az eladások visszaesését pedig ellensúlyozni tudta az okostelefonok és a tabletek felfuttatásával, utóbbiakból egyébként már több fogy mint Lenovo PC-ből.

"Noha a világszinten eladott PC-ink száma egy kicsit csökkent éves szinten, a PC-kből származó bevételünk egy kicsit emelkedett. Ennek oka, hogy az átlagos eladási árat növelni tudtuk" - mondta a Wall Street Journal üzleti napilapnak egy telefonos interjúban Yang Yuanqing elnök-vezérigazgató. "Szerencsére már piacra dobtunk néhány vonzó high-end terméket, mint amilyen az IdeaPad Yoga, a ThinkPad Helix vagy a ThinkPad X1 Carbon. Ezek segítettek az átlagár növelésében." A magasabb átlagár magasabb profitot is eredményezett, a Lenovo üzemi eredménye 11 százalékkal 202 millió dollárra nőtt, nettó eredménye pedig 170 millió dollárt tett ki, ami 18 százalékkal magasabb mint egy éve.

PC+tablet+telefon

A vállalat stratégiája, hogy a PC-piacon megszerzett részesedését megvédve betörjön az ultramobil eszközök területére, mint amilyenek az okostelefonok és a tabletek. A cég negyedéves jelentésében két érdekes grafikont látni, amelyek azt mutatják, az okostelefonok és a tabletek terén leginkább az olcsó megoldások előtt van nagy piaci lehetőség. A 400 dollárnál drágább, prémium kategóriás okostelefonok piaca a most lezárt negyedévben mindössze 9,8 százalékkal nőtt a Lenovo szerint, míg a 400 dollárnál olcsóbb modelleké 75 százalékkal. Ugyanez a tendencia figyelhető meg a tabletek terén: a 400 dollárnál drágább termékek forgalma itt már csökkent, miközben az olcsóbbaké majdnem háromszorosára ugrott.

A Lenovo jelenleg az egyetlen gyártó a világon, amely a PC-k, tabletek és okostelefonok piacán is az öt legnagyobb szállító között van. A PC-piacon a cég első, részesedése 16,7 százalék volt a második negyedévben az IDC elemzőcég szerint. Az okostelefon-piacon ugyanebben az időben negyedik volt a Lenovo a Samsung, az Apple és az LG mögött, a részesedése 4,7 százalékot tett ki, derül ki a Gartner által közölt adatokból. A tabletpiacon szintén negyedik a Lenovo, itt a Samsung, az Apple és az ASUS előzi meg a 3 százalékos részesedést birtokló céget.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Yang a WSJ-nek elmondta, az okostelefonok értékesítése egyelőre nem nyereséges. Bár a készülékeken elért profitarány magasabb mint a PC-ken, az üzletet még fejleszteni kell, ami komoly befektetéseket igényel. A hazai piacon, Kínában azonban már közel van a nyereséges működéshez a telefonos részleg. A tabletforgalmazás viszont már világszinten is nyereséges, Yang szerint a Lenovo sikeresen használja ki a PC-piacon megszerzett vezető szerepét arra, hogy előretörjön a tabletek piacán.

BlackBerry: lehet hogy igen, de lehet hogy nem

Yang ígérete szerint az ősz során nagy dobásokkal jelentkezik a cég a tabletek és a telefonok terén is, amivel további teret szerezhet. Emellett a vállalat a kereskedelmi csatornák bővítését is folytatja, ennek keretében az év vége előtt Magyarországon is megjelenhetnek a Lenovo okostelefonjai a szolgáltatók kínálatában. Yang az interjúban arról is beszélt, a telefonos üzletág megáll a saját lábán, organikus növekedéssel, felvásárlást egyelőre nem terveznek - utalva ezzel a korábbi pletykákra, amelyek szerint a Lenovo lehet a BlackBerry tulajdonosa a jövőben. Ugyanakkor nem zárta ki egy ilyen ügylet megszületését sem: "Amennyiben a célpont vagy a tranzakció illeszkedik a Lenovo stratégiájába, élni fogunk a lehetőséggel".

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról