Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Meglepetés: nőtt a magyar PC-piac

Bodnár Ádám, 2013. augusztus 13. 09:23
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A régióban továbbra is zuhannak a PC-eladások, Magyarországon viszont emelkedtek a második negyedévben. A tabletek forgalma felülmúlta a notebookokét.

hirdetés

Az IDC második negyedévre vonatkozó statisztikái szerint az EMEA régióban 22,2 százalékkal csökkentek a PC-eladások, három hónap alatt 19,6 millió gép fogyott, szemben a tavalyi 25,2 millióval. A szűkebb régiónkban, Közép-Kelet-Európában még ennél is nagyobb, 27 százalékos volt a visszaesés, derül ki az elemzőcég nemrég publikált számaiból.

Bevásároltak a bankok és a trafikok

Bár a windowsos hibrid eszközök, az érintőképernyős, tabletté alakítható vagy ultravékony notebookok látszólag érdekesek a vevők számára az IDC szerint, az eladások továbbra is gyengék, aminek az oka a készülékek magas ára. Az ilyen számítógépek vállalati elterjedtsége is alacsony, amiben az ár mellett az elhúzódó döntési ciklusok is szerepet játszanak. Az IDC úgy látja, az év végére elfogadható szintre esik majd ezeknek a masináknak az ára, így az ünnepi szezonban felpöröghetnek az eladások.

Magyarországon a régiós trendektől elszakadva több mint 5 százalékkal nőttek a PC-eladások, mondta el a HWSW-nek Bagi Bence, a vállalat elemzője. Hazánkban 83 ezer notebook és majdnem 37 ezer asztali gép fogyott, a notebook-eladások stagnáltak, az asztali gépek forgalma viszont nagyot nőtt. Ennek a növekedésnek az oka néhány nagyobb banki projekt, valamint az új trafikok megnyitásához szükséges rendszerek telepítése volt, a lakossági fogyasztás továbbra sem változott érdemben.

Ennélfogva azok a gyártók szerepeltek jól, amelyek az intézményi piacon is erőteljes jelenléttel bírnak: a trafikpályázaton jól szereplő Dell megszerezte a piacvezető pozíciót, megelőzve a HP-t, a Lenovót, az ASUS-t és a Samsungot. A megelőző negyedévben még az ASUS vezetett, a HP ugyanúgy a második helyen állt, de a Dell csak negyedik volt a rangsorban - jól látható, hogy egy ilyen kicsi piacon egy-két nagyobb ügylet mennyire át tudja rendezni az erőviszonyokat.

Több tablet mint notebook

A lakossági piacon tapasztalható kiugró érdeklődésnek köszönhetően ugyanezen időszakban 96 ezer tabletet adtak el Magyarországon, vagyis a tabletek forgalma felülmúlta a notebookokét és megközelítette a teljes PC-forgalmat. A tabletpiac éves szinten majdnem 200 százalékot bővült, mondta el Bagi Bence, dacára annak, hogy a tavasz rendszerint a leggyengéb évszak az IT-piacon és nem volt fontosabb új termékmegjelenés sem.

Az IDC adatai alapján a nemzetközi szinten hatalmas sikert arató iPad mini itthon nem fogyott kimondottan jól. Ennek oka, hogy az eszköz magyar viszonyok közepette drágának számít, hasonló képességű androidos készüléket jóval olcsóbban kapni, ráadásul viszonylag későn került az üzletekbe. A tabletgyártók közül jól szerepelt a MyAudio, a Concorde, a Samsung és az ASUS.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.