Szerző: Dojcsák Dániel

2013. augusztus 8. 16:00

Webes alkalmazásokkal gyorsít az Amazon Appstore

Az Amazon igyekszik még több fejlesztőt megszólítani és közel csábítani a Kindle birodalomhoz, így mostantól már nem csak natív androidos appokkal, de HTML5 alkalmazásokkal és mobilos webappokkal is meg lehet jelenni az Amazon Appstore-ban.

Az Amazon Mobile App Distribution Program keretén belül mostantól HTML5 alkalmazások is terjeszthetőek az Appstore-on keresztül, melyek a Kindle Fire készülékekre és minden más androidos eszközre az Amazon piacterén keresztül ugyanolyan formában telepíthetőek lesznek, mint a natív alkalmazások. Valójában a webappokat az Amazon natívokkal azonosan kezeli majd, ugyanúgy listázhatóak lesznek, katalógusba lesznek rendezve és a felhasználók ugyanazon felületen találhatják meg ezeket, mint a natív alkalmazásokat.

Könnyen, gyorsan, finomat

Az Amazon megoldásánál a HTML5 alkalmazások és mobiloldalak megkapják ugyanazt a támogatás, mint a natív appok, viszont sokkal olcsóbban és gyorsabban előállíthatóak. Ugyanúgy lehet hirdetni, hivatkozni rá, telepíteni és használni a webes programokat, mint natív társaikat, a terjesztési lehetőségek is azonosak, így könnyen lehet közönséget szervezni, eljutni a sok millió felhasználóhoz. A webes appok eddig leginkább azért indultak hátránnyal, mert saját felületről nagyon nehéz érdemi elérést produkálni, ezért csomagolta mindenki hibrid alkalmazásokba webes megoldásait, de ennek is megvoltak a hátrányai, például az, hogy nem a normál böngészőmotorokon, hanem a platform által nyújtott, jelentősen lemaradt, elavult motorokon futottak a kódok.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Ezzel szemben az Amazon Appstore-ba a webes alkalmazások benevezéséhez nincs semmi másra szükség, mint arra, hogy a fejlesztő beküldje az app URL-jét és a szükséges metaadatokat közvetlenül az Amazon Mobile App terjesztési portálra. Ezt követően a webapp megjelenik a kínálatban, s hirtelen 200 ország felhasználóinak terítékére kerülhet rá az alkalmazás.

A webes alkalmazások természetesen lehetnek fizetősek is, az Amazon In-App Purchase API-ja mostantól elérhető JavaScript alapokon is. Ezzel a fejlesztő az appjában árusíthat akár időszaki előfizetést, fejlesztéseket, saját digitális fizetőeszközt vagy bármilyen virtuális javakat is.

Amennyiben az Amazon terve sikerrel jár, akkor magához vonzhatja, legalábbis egy időre, a webes fejlesztőket, illetve a gyors lefutású mobilos alkalmazásokat használó kereskedelmi és szolgáltató cégeket, megrendelőket, márkákat is. A rizikó mindössze annyi, hogy az érdeklődés felhasználói oldalon vagy akár fejlesztői oldalon halvány marad, illetve az, hogy a webes alkalmazások átlagos minősége messze elmarad majd a mostani válogatott Amazon kínálat minőségétől. A trend azonban kedvező lehet azoknak a szereplőknek, akinek erős asztali webes jelenléte van, de valamilyen okból nem tudtak vagy akartak belevágni dedikált alkalmazások fejlesztésébe.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról