Szerző: Koi Tamás

2013. augusztus 8. 11:37

A Cisco és a Juniper babérjaira tör a Huawei

A mobilhálózati infrastruktúrák és terminálberendezések mellett a (nagy)vállalati hálózati megoldások piacán is hangsúlyos jelenlétet kíván kiépíteni a Huawei. Kezdhet aggódni a Cisco és a Juniper Networks.

A nagyvállalati hálózati megoldások piacán is erősíteni kívánja jelenlétét az egyik legnagyobb kínai infrastruktúra-beszállító, a Huawei. A sencseni székhelyű vállalat elsősorban a mobilszolgáltatók számára gyártott hálózati infrastruktúra-elemek szegmensében tett szert jelentős befolyásra az utóbbi években, háttérbe szorítva több tradicionális európai multit, köztük a Nokia Siemens Networksöt (új nevén Nokia Solutions and Networks) és az Alcatel-Lucentet. A vállalat újabb szárnypróbálgatásai elsősorban az olyan amerikai multik számára jelenthetnek rossz hírt, mint a Cisco, vagy a Juniper Networks.

Bár a Huawei nagyvállalati megoldásokat fejlesztő és gyártó részlege a cég bevételeihez a legkisebb mértékben járult hozzá, a divízió látványosan, évről-évre növekszik. A részleg tavalyi éves árbevétele mindössze 1,9 milliárd dollár volt, az éves növekedés azonban jelentős, több mint 20 százalékos - a cég teljes árbevételének azonban még így is csupán öt százalékát éri el a részleg bevétele. Elemzők szerint a Huawei mostanra belátta, hogy hosszabb távon a több lábon állás stratégiája kifizetődőbb lehet, és bár jelenleg busásan jövedelmezőnek tűnik, nem lehet kizárólag a hektikus távközlési piacra építeni a termékportfólióval.

A Huawei ezért a nagyvállalati hálózati termékek eladása kapcsán komoly ambíciókat dédelget: a cég idén 40 százalékos forgalomnövekedésre számít a divíziótól, így a részleg árbevétele idén már megközelítheti a 3 milliárd dollárt. William Xu, a cég területért felelős vezetője egy interjúban kifejtette továbbá, a vállalat 2017-re el kívánja érni az évi tízmilliárd dolláros árbevételt ebben a szegmensben.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Szakértők szerint ugyanakkor ez a növekedési ütem megfeszített munkát kíván majd a kínai cégtől, elsősorban a disztribúciós lánc kiépítését illetően. A vállalat jelenleg szinte kizárólag a telekommunikációs cégek, elsősorban a mobilszolgáltatók körében rendelkezik partneri hálózattal, a Huawei-nek gyakorlatilag nincs más területen viszonteladói hálózata, ami a nagyvállalati hálózati eszközök piacán elengedhetetlen elemként van jelen. A kínai cég ugyanakkor nem tart ettől a nehézségtől, Xu szerint éppen elég jó alapot ad a növekedésnek, hogy a gyártónak már most is közel háromezer viszonteladóval van megállapodása.

A Huawei számára további nehézséget okozhat, hogy a cég a teljes világpiacon éppúgy nem tud megmérettetni ebben a szegmensben, mint a távközlési hálózati berendezések esetében: A kínai cég termékeivel gyakorlatilag képtelen betörni az Egyesült Államokba, mely a nagyvállalati hálózati eszközök egyik legnagyobb felvevőpiaca, nem mellékesen a legnagyobb piaci szereplők hazája is egyben.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról