Szerző: Gálffy Csaba

2013. július 26. 10:49

Újra gyorsulnak az okostelefon-eladások

Folytatódik az okostelefon-piac igen látványos növekedése, a második negyedévben 52,3 százalékkal több okos készülék fogyott, mint tavaly ilyenkor. Nagyot ugrott az LG és a Lenovo, pici visszacsúszott a Samsung és az Apple.

Míg Nyugat-Európában és Észak-Amerikában látványosan lelassult az okostelefon-piac bővülése az első negyedéves adatok szerint, globálisan egyelőre nem látszik megtorpanás. Az IDC legfrissebb kutatása szerint a második negyedévben az eladott okostelefonok száma 52 százalékkal bővült, 156,2 millió darabról 237,9 millió darabra emelkedett a leszállított eszközök száma.

"Visszaestek" az elsők

Igazi meglepetés, hogy az eddig nagy nyertesnek számító Samsung nem tudta tartani a lépést a versenytársakkal és 43 százalékos növekedése ellenére 2 százalékpontot veszített piaci részesedéséből, 32,2 százalékról 30,4 százalékra esett vissza. Abszolút értékben természetesen a dél-koreaiak is nagyot léptek előre, 50,3 millió darabról 72,4 millióra.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A második helyen szintén a hagyományoknak megfelelően az Apple tanyázik, az iPhone eladásai az IDC metodológiája szerint mérve 20 százalékkal, 26 millióról 31,2 millióra nőttek az elmúlt év hasonló időszakához képest. A kaliforniai cég is lassabban nőtt, mint a teljes piac, ennek betudhatóan 16,6 százalékról 13,3 százalékra esett a részesedése.

forrás: IDC

A nagy feltámadók

Látványosan jól teljesített ugyanakkor az LG és a Lenovo, mindkét cég 100 százalékot meghaladó mértékben tudott nőni, részesedésük pedig 5 százalék közelébe emelkedett. Az LG 12,1 millió okostelefont adott el a negyedévben, szemben a tavalyi 5,8 millióval, ez 108 százalékos növekedésnek felel meg. A gyártó részesedése az időszakban 3,7 százalékról 5,1 százalékra, a "releváns szereplő" lélektani határa fölé emelkedett. A Lenovónak ez még nem sikerült, de a 130 százalékkal növekvő kínai gyártónak várhatóan a következő negyedévekben összejön az 5 százalékos részesedés, most a 11,3 millió eladott készülék 4,7 százalékra volt elég.

A top 5-ös listára még a ZTE fért fel, a kínai gyártó 10,1 millió eladott telefonnal 4,2 százalékos részesedést ért el, növekedése azonban a piaci bővülésnek felelt meg, így pozícióját érdemben nem tudta javítani. A hagyományos nagy gyártók, a Nokia, a BlackBerry, a HTC vagy a Motorola egyike sem fért fel a listára.

Némileg nőtt ugyanakkor az "egyéb" kategória a top 5-ön kívüli okostelefon-gyártók összesen a piac 42,4 százalékát teszik ki, szemben az előző év hasonló időszakában mért 40,2 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy a korábban beindulni látszó koncentrálódás, a nagy szereplők növekvő részesedése most megállt, a kis, kisebb és egészen pici gyártók most nagyobb szeletet hasítanak ki a tortából, mint tavaly.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról