Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

App store-t vesz a legnagyobb kínai online szolgáltató

Bodnár Ádám, 2013. július 16. 10:32
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Baidu 1,9 milliárd dollárnak megfelelő összegért vásárolja meg a 91 Wireless nevű céget, amely az egyik legnagyobb kínai alkalmazás-piacteret működteti. A HiMarketnek több mint 100 millió felhasználója van.

A Baidut egyszerű lenne a "kínai Google-ként" emlegetni, a vállalat működteti az ország legnagyobb, legnépszerűbb webes keresőjét, online térképét és más webes szolgáltatásokat. A cég most 1,9 milliárd dollárért megvásárolja a HiMarket nevű alkalmazás-piacteret - ez az eddigi legnagyobb felvásárlás a cég történetében.

Sok a piactér

Kínában is az Android a legelterjedtebb okostelefonos operációs rendszer, a platform részesedése 50 százalék feletti az eladásokban, megelőzve a 23 százalékos Symbiant és a 20 százalékos iOS-t a Kantar Worldpanel szerint. A platformon több tucat alkalmazás-piactér (a legnagyobbak a 360 Market, HiMarket, Gfan, Anzhi, Xiaomi, MyApp, AppChina) versenyez egymással, mivel a Google hivatalos áruháza, a Play a "nagy kínai tűzfal" miatt gyakran elérhetetlen vagy használhatatlanul lassú. Az országban forgalmazott androidos készülékek jó részére eleve nincs telepítve a Play kliens, ráadásul a kínálatából hiányoznak a fizetős appok is.

Egyes források szerint a kínai felhasználók 70 százaléka az alternatív alkalmazás-piacterekről tölti le a programokat a telefonjára. Ugyan az országban folyamatosan épülnek a nagy sávszélességű mobil hálózatok, a lefedettségi területe túlnyomó részén csak lassabb kapcsolat érhető el, ezért a sávszélesség-takarékos mobilos alkalmazások sokkal népszerűbbek a mobilos weboldalaknál. Az Analysys International szerint 2012-ben 521 millió mobilinternet-előfizető volt az országban, a számuk két éven belül közel másfélszeresére, 749 millióra nő.

Változó szokások

Az országban élők eddig jellemzően internetkávézókból neteztek, azonban a PC-knél jóval kevesebbe kerülő okostelefonok terjedésével a nethasználati szokások is megváltoztak, erre pedig az online piac jelentős részét kezében tartó Baidunak is reagálnia kellett. A mobil szélessávú szolgáltatásra előfizetők száma mintegy 300 millió és a számuk folyamatosan nő, ezek az emberek sűrűn veszik igénybe az app store-okat.

A Baidu 2011-ben adta ki Yi névre hallgató saját okostelefonos operációs rendszerét, amely az Android kódjának forkolásából született - a Google szolgáltatásai pedig a Baidu sajátjaival vannak helyettesítve benne. A cég eddig nem rendelkezett saját alkalmazás-piactérrel, csak egy aggregátorral, amely más piacterek kínálatát gyűjtötte csokorba, most azonban ez megváltozik, a HiMarket a Baiudu kezébe kerül.

A HiMarketet üzemeltető 91 Wireless 57 százaléka a NetDragon nevű vállalat tulajdonában van, ezért az üzletrészért több mint 1 milliárd dollárt fizet a Baidu, a fennmaradó 43 százalékért pedig 900 millió dollárt fizet a többi részvényesnek - az ügylet a bejelentés alapján augusztus közepén zárulhat le. A NetDragon korábban azt tervezte, teljesen leválasztja és tőzsdére viszi a 91 Wirelesst, erre azonban értelemszerűen nem kerül sor.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.