Szerző: Koi Tamás

2013. július 4. 12:50

Elindult a Mobiltárca nyilvános tesztelése

Kétezer fő részvételével elindult az NFC-technológiára épülő MobilTárca alkalmazás tesztelése - a résztvevők a három mobilszolgáltató ügyfelei közül kerülnek ki, a tesztben egyelőre az OTP Bank és a SuperShop vesz részt, de a cégek a hathónapos tesztfázis végére újabb partnerekre is számítanak.

Hosszú hónapok, évek tervezése, előkészítő munkálata és többszöri csúszás után ma végre elindult a Mobiltárca alkalmazás nyilvános tesztje, melyben a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és a Telenor Magyarország mellett az OTP, a MasterCard és a Supershop vesz részt. A tesztprojekt a tervek szerint hat hónapig tart majd, ezt követi a kereskedelmi szolgáltatás bevezetése, a remények szerint jelentősen több partnerrel.

Verejtékes munka árán

A szolgáltatás tesztjét bejelentő mai sajtótájékoztatón a mobilszolgáltatók szakemberei elmondták, a Mobiltárca platform, illetve alkalmazás létrehozása hatalmas kihívásnak bizonyult, nem véletlen, hogy a projekt indulása végül több hónapot csúszott. Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs igazgatója, Takács Zoltán, a Telenor vezérigazgató-helyettese és Beck György, a Vodafone elnöke kiemelték, a modern telefonok révén a technológia a szolgáltatók kínálatában szereplő készülékeken már régóta rendelkezésre áll, a fizetési és hűségkártya-rendszerek bekötésével végre értelmet kaphat az okostelefonokba épített NFC-modul. A mobilszolgáltatók illetékesei elmondták, a mostani pilot célja, hogy a végfelhasználók bevonásával tovább csiszolják az alkalmazást, felkészítve ezzel a kereskedelmi bevezetésre.

Kovács Antal, OTP az vezérigazgató-helyettese a MobilTárca szövetség szerepét méltatta az érintés nélküli fizetés népszerűsítése kapcsán. Kovács példátlannak nevezte a mobilszolgáltatók és a többi szereplő hazai együttműködését, hozzátéve, hogy jelenleg sehol a világon nincs kiforrott megoldás NFC-s fizetési rendszerre. A vezető elmondta, az OTP Banknak országszerte jelenleg 11 ezer olyan terminálja van kihelyezve a kereskedőkhöz, mely képes érintés nélküli fizetésre (az MNB statisztikái szerint az összes bank együttesen 17 ezer PayPass-terminált üzemeltetett 2012 végén) - az OTP PayPass bankkártyák száma pedig ma már eléri a 770 ezret.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Hemberger András, a MasterCard Europe vezetője a sajtótájékoztatón kifejtette, hogy a mobilfizetés, illetve az érintés nélküli fizetés technológiájának kifejlesztése hosszú évekre nyúlik vissza, a MasterCardnak már 2005-ben a rendelkezésére álltak azok technológiai alapok, melyek a most induló szolgáltatás indulását lehetővé tették. Hovanyecz Norbert, a jelenleg 2,5 milió ügyféllel rendelkező SuperShop ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a MobilTárca mind az elektronikus fizetés, mind a tudatos vásárlás elterjedését, népszerűsítését elősegítheti Magyarországon.

A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a Mobiltárca teszt alkalmazása minden, NFC-támogatással rendelkező okostelefon-platformon elérhető lesz, a mobilszolgáltatók minimális változtatásokkal, saját arculatukhoz igazítva biztosítják az előfizetőknek az appot, melynek működéséhez SIM cserére is szükség lesz. A rendszerhez az OTP Direkt szolgáltatáson keresztül rendelhetnek bankkártyát az ügyfelek.

"Elemi érdek"

A mától kezdődő tesztidőszak egyébként a tervek szerint a jövő év elején érhet véget, de a résztvevők már most előrevetítették, hogy a kereskedelmi üzem elindulása a teszt során szerzett tapasztalatoktól függően tovább húzódhat. Kérdéses az is, hogy a Mobiltárca tagjai közti együttműködés hosszabb távon mennyire garantált - Pukler Gábor ezzel kapcsolatban a HWSW-nek elmondta, a mobilszolgáltatók mindegyikének elemi érdeke, hogy ugyanazon az interfészen keresztül csatlakozzanak a banki rendszerekhez, a mobilos fizetés és hűségkártya-rendszer ugyanis csak úgy vetheti meg a lábát Magyarországon, ha a minden mobilos ügyfél ugyanazt a szolgáltatáshátteret, illetve azon keresztül ugyanazt a szolgáltatásminőséget érheti el.

a címlapról