Szerző: Dojcsák Dániel

2013. június 13. 12:49:00

Minden harmadik amerikainak van tablete

Minden harmadik amerikai felnőttnek van saját tabletgépe, ami közel kétszerese az egy évvel ezelőtt mért penetrációhoz képest. Az iPad mellett a Galaxy Tab, a Nexus és a Kindle Fire is népszerű, de az amerikai piacon a használatot figyelembe vevő statisztikák szerint az iPad még mindig mindent visz.

Az amerikai 18 évesnél idősebb lakosság 34 százaléka rendelkezik saját tablettel, derül ki a Pew Research Center kutatásából. A növekedés ugyan nem exponenciális, viszont 2012 eleje óta sokkal meredekebben növekszik a tabletpenetráció. 2010 májusában még csak 3, egy évvel később 2011-ben már 8, 2012-ben pedig 18 százalék volt a lefedettség. A demográfiai adatokat is figyelembe véve, a legvalószínűbb tablettulajdonosok 35-44 évesek, felsőfokú végzettségűek és háztartásuk évente több mint 75 ezer dolláros jövedelemmel rendelkezik.

Az idősebbek tableteznek

Meglepő módon az okostelefonoknál tapasztalható torzítás a fiatalabb generációk felé itt nem jellemző, a legnagyobb arányban a középkorúak használnak tabletet, de még az amerikai 65 évesnél idősebbek 18 százaléka is tableten internetezik. Nincs viszont különbség nemek szerint, sem az etnikumok között, úgy tűnik, hogy a tablet egy tökéletes fogyasztói termék. Az egyetlen differenciáló demográfiai tényező az életkor, minden más szempont esetében a teljes minta 34 százalékos átlaga körül volt az eredmény a vizsgált csoportokon.

Természetesen a kevésbé tanult, illetve a kevesebbet kereső lakosságban kevesebben használnak tabletgépet. Az alapfokú végzettségüek körében csak 17 százalékos a penetráció, szemben a felsőfokú tanulmányokat befejezőek 49 százalékával. Az évente 30 ezer dollárnál kevesebb jövedelmet beosztó családoknak csak a 20 százalékában van tablet, viszont a kisgyerekes háztartások átlag felett (50%) vannak jelen a nagy kijelzős készülékhasználók közt, szemben azokkal, ahol nem él a háztartásban fiatalkorú (27%).

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A különbségek ugyan megmaradnak, de minden demográfiai csoportban erős növekedés tapasztalható az elmúlt egy évben. Az olyan közegben, ahol eddig is nagy volt a tablethasználatra a hajlandóság, azoknál a csoportoknál volt a legerősebb a növekedés, úgy fest az amerikai társadalom teljesen befogadta a tabletet, mint otthoni számítógépformátumot.

Az iPad tarol

A tablethasználat kapcsán érdemes megjegyezni, hogy egy érdekes határterület a tévé és az okostelefon között. A televízió szinte mindig közös használatú, kivéve a hálószobai darabokat, míg az okostelefon biztosan személyes tárgynak minősül. A tablet alapjában véve lehetne egy közös háztartási eszköz is, de többek közt az Apple iOS több felhasználót nem támogató logikája miatt esélye sem volt az ilyen használati gyakorlatnak kialakulni. Az iPad és végső soron az összes tablet ugyanolyan személyes eszközzé vált, mint az okostelefon.

A trendeket globálisan ma már egyértelműen a Google Android határozza meg, az amerikai tabletpiacon viszont használat alapon még mindig az iPad az egyeduralkodó. A Chitika 2013 áprilisi adatai alapján a tabletről érkező webes forgalom az Egyesült Államokbam és Kanadában 81,3 százalékban iPadekről származik, míg a Kindle Fire 7,4 százalékot tudhat magáénak, a Galaxy tabletek 4,7 százalékot, a maradék 11 százalékon pedig az egyéb androidos eszközök osztoznak.

a címlapról