Szerző: Bodnár Ádám

2013. június 12. 14:18

LenovoEMC-vé változik az Iomega

Eltűnik a színről az informatikai piac egy üde színfoltja, az Iomega. A vállalatot az EMC 2008-ban felvásárolta, tavaly a Lenovóval közös vegyesvállalatba szervezte ki, mostantól azonban a termékei Lenovo vagy LenovoEMC néven kaphatók, a legendás márka eltűnik.

A Lenovo és az EMC még tavaly nyáron állt össze közös szerverfejlesztésre, valamin alapított vegyesvállalatot az Iomega termékek sikerének előmozdítására. A LenovoEMC maga forgalmazta a kisvállalati Iomega tárolókat, amelyeket most át is neveznek, mostantól a desktop és rackes tárolók Lenovo vagy LenovoEMC néven lesznek elérhetők.

Az Iomegát még 1980-ban években alapították, de a vállalat áttörő sikerére egészen a 90-es évek közepéig kellett várni, ekkor jelent meg a piacon a Zip drive, amely a hozzá passzoló lemezekkel a floppyknál jóval nagyobb kapacitást kínált: egy 3,5" mágneslemez 1,44 megabájtos kapacitásával szemben az első Zip lemezek 100 megabájtosak voltak, majd később 250, illetve 750 megabájtosra híztak. A Zip lemezeket azonban teljesen kiszorították a piacról az írható CD-k, DVD-k, valamint a pendrive-ok, ezzel az Iomega aranykora is véget ért a 2000-es évek elején.

Az ezredforduló utáni időszakban az Iomega gyakorlatilag vegetált, a cég különféle otthoni és kisvállalati adattárolási termékeket kínált (CD-RW meghajtó, kártyaolvasó, pendrive, hordozható külső merevlemez), de betette a lábát a multimédiás piacra is zenelejátszója és tévére köthető médialejátszója révén. A céget 2008-ban jelképes, 200 millió dolláros összegért vásárolta fel az EMC, ekkor kezdett kialakulni a vállalat mai termékportfóliója, amely otthoni és kisirodai hálózati adattárolókra alapoz. A nagyvállalati tárolókat gyártó EMC fogyasztói üzletágává vált ezzel az akvizícióval az Iomega, amely a mai napon végleg elbúcsúzik, a márkanév 23 év után eltűnik.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Az Iomega termékek átmárkázásával viszont új lendületet kaphat a Lenovo, valamint Lenovo EMC ismertsége - a kínai PC-gyártó és az EMC vegyesvállalatról tavalyi megalakulása óta gyakorlatilag semmit sem lehetett hallani. Az új rendszerben az Iomega lakossági termékei a jövőben Lenovo Iomega néven folytatják a pályafutásukat, az átnevezés érinti az Iomega EZ Media and Backup Center nevű egylemezes otthoni NAS-t, a StorCenter ix2-300d kétlemezes tárolót, valamint a StorCenter ix4-300d négylemezes NAS-t. Ezek mától Lenovo Iomega néven érhetők el.

A (kis)vállalati portfólió is nevet vált, a px2, px4 és px6 sorozatú, két-, négy- és hatlemezes desktop NASok, valamint a rackbe szerelhető Iomega tárolók (px4-300r, px12-400r, px12-450r) mától Lenovo EMC márkanéven élnek tovább. A LenovoEMC emellett azt is közölte, megállapodott az Acronisszal, hogy annak True Image 2013 Lite PC backup szoftverét kínálja egyes tárolóihoz: a px-sorozatú eszközökhöz három licenc jár, egyes piacokon pedig az ix-sorozat tagjaihoz egy licenc jár majd, benne az árban.

Az Iomega weboldalán ma már a LenovoEMC logó jelenik meg, az Iomega márkanév pedig 23 éves pályafutást követően valószínűleg örökre eltűnik.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról