:

Szerző: Dojcsák Dániel

2013. május 23. 12:52

Nagyon erősen kezdett a Samsung Galaxy S4

A dél-koreai gyártó minden évben egyre masszívabb terítést végez új csúcsmodelljeivel, a friss Galaxy S4-ből alig egyetlen hónap alatt fogyott el több mint 10 millió, amivel az Apple rekordját még nem üti, de minden mást, beleértve saját korábbi eredményeit is állva hagy.

Tavaly a Samsung Galaxy S III bemutatóját követően az értékesítés első hónapja 5 milliós eladási számot hozott, a 10 millióhoz 50 napot kellett várni. Az S II esetében ehhez még öt hónap, az eredeti Galaxy S-nél pedig még hét hónapra volt szükség. Igaz, hogy azóta a teljes piac is jelentőset nőtt, de a Samsung ezen felül is igen sikeresnek mutatkozik a felsőkategóriás készülékek eladásának növelésében.

Ez van

A gyors sikerhez természetesen nem csak a nép Galaxy S utáni vágya járul hozzá, hanem az ügyesen összehangolt kampány és a terjesztés is. Az S4 már globális indulással operált, egyszerre 110 országban lehetett hozzájutni közvetlenül és összesen 155 országban partnereken keresztül. A mobil szinte minden országban bekerült a szolgáltatói kínálatba, ahol induláskor kiemelt ajánlatként, gyakran akciókkal egybekötve szerepelt. Magyarországon is mindhárom szolgáltató kínálja jelenleg is promócióban, magasabb csomagok esetén jelentős kedvezménnyel, illetve többnyire részletfizetésesen is. Minden bizonnyal viszonylag kevesen vannak a hazai vásárlók közül, akik a teljes kiskereskedelmi árat kifizetve, 230 ezer forintért vitték haza.

A kezdeti lendület várhatóan nem fog elfogyni, a gyártó már most kilátásba helyezte, hogy hónapokon belül a most kapható törtfehér és szürke színek mellett további variánsok jelennek meg, például kék, piros, lila és barna színekben. Ezzel valószínűleg újabb vásárlói csoportok szólíthatóak meg, akiket kevéssé érdekel a 441 ppi képpontsűrűség vagy a bivalyerős processzor. Szintén fontos hajtóerő, hogy a Google I/O-n nem mutatkozott be újabb Nexus készülék, hanem a kurrens gyári androidos zászlóshajó a Samsung Galaxy S4 lett változatlan formában, csak éppen a Samsung által ráaggatott szoftverek nélkül.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A dél-koreai gyártónak a Gartner szerint jelenleg 30,8 százalékos részesedése van az okostelefonok piacán, szemben az Apple 18,2 százalékával, de ami ennél is jelentősebb tény, hogy immár a készülékenkénti nyeresége is meghaladja az Apple számait, tehát a Samung is legalább ugyanolyan hatékony üzletileg, mint az emiatt piedesztára emelt Apple. A Samsung 2013 első negyedévében az androidos készülékpiac 5 milliárd dolláros profitjának 95 százalékát tudhatta magáénak, a teljes okostelefonos piac profitjának pedig 43 százaléka a gyártóé.

Az idei évben várhatóan folytatódnak a szabadalmi perek, az Apple továbbra sem nyugszik bele a versenytárs elkerülhetetlen felülkerekedésébe, s az S4 kapcsán is 5 különböző szabadalmi pert indított a kaliforinai bíróságon. A HTC gyengélkedésével, a Motorola felszívódásával, az LG folytonos lemaradásával az Android-szcéna kezdi elveszíteni a sokszínűségét, jelenleg a Sony szinte az egyetlen prosperáló gyártó, illetve érdemes odafigyelni a feltörekvő kínai márkákra is, mint a ZTE vagy a Huawei, amik a következő években már érettebb termékekkel és erősebb értékesítési modellekkel jelentkezhetnek.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról