Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Keresték az NVIDIA drága termékeit

Gálffy Csaba, 2013. május 10. 16:44
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A drágább, magasabb profittartalommal rendelkező termékek iránti kereslet rántotta meg az NVIDIA negyedévét. A harmatos bevételnövekedés mellett a profit erős emelkedést mutatott, a befektetők boldogak.

A várakozásokon felül teljesített az NVIDIA az első negyedévben. A chipgyártó hivatalos bejelentése szerint a bevétel 954 millió dollárt tett ki, ami 3,2 százalékos növekedésnek felel meg, a profit azonban egészséges mértékben, 29 százalékkal nőtt, 60 millióról 78 millióra. Az elemzői várakozás 941 millió dolláros bevétel és jóval alacsonyabb, 43 milliós profit volt.

Optimizmusra ad okot, hogy látványosan, 50,4 százalékról 54,6 százalékra emelkedett a bruttó eredményhányad, köszönhetően a magasabb profittartalmú termékek iránti erős keresletnek, ami a GeForce GTX, a Quadrók és a Tesla vonalon egyaránt jelentkezett. Jen-Hsun Huang, az NVIDIA elnök-vezérigazgatója szerint a "Kepler-alapú GPU-k PC-s és PC-n túli sikereinek köszönhető az újabb rekord eredményhányad. A Kepler részesedést szerzett a játékosok között, megerősítette jelenlétünket a munkaállomások és szuperszámítógépek szegmensében és új növekedési lehetőségeket nyitott a GRID szervermegoldásunk számára. A Tegra 4 és a Tegra 4i minősítésének lezárásával a következő negyedévben újra növekedésre számítunk."

(az egyéb a licencbevételeket jelenti)

Generációváltás előtt a Tegra

Ahogy életciklusának végéhez ér a Tegra 3, fokozatosan visszaesnek az eladások. Az NVIDIA szerint a mobil lapkákból származó bevételek 22 százalékkal csökkentek éves szinten. Tavaly, a Tegra 3 bevezetése előtt a Tegra 2 is drasztikus zuhanást mutatott, most negyedévről negyedévre 51 százalékkal estek az eladások, ahogy a partnerek visszafogják az erre épülő készülékek gyártását. A képet természetesen árnyalja, hogy hamarosan beindul a következő generáció, a Tegra 4 és 4i gyártása, ami majd újra megrántja a bevételeket.

A GPU-k jobban szerepeltek, a Kepler-alapú egységek bemutatkozásának köszönhetően éves szinten 8 százalékkal nőttek a bevételek. Mindez annak ellenére, hogy az értékesített GPU-k száma meredeken visszaesett a negyedik negyedévhez viszonyítva, ahogy a partnerek kiürítették a karácsonyi szezonra felhalmozott termékeiket. Az erős negyedik negyedévet követően a Tesla továbbra is jól teljesít, a bevételek éves szinten látványosan, 55 százalékkal emelkedtek, a piac különösen jól fogadta az új generációs szervertermékeket.

Az NVIDIA egyik következő generációs konzolba sem szállít lapkákat. Emiatt a gyártó különösen nem aggódik. A bejelentést követő konferenciahíváson a cég képviselői elmondták, hogy a játékok következő nagy hullámát az ingyenesen játszható üzleti modellben látják, ez pedig a PC-s platformon és a Kínához hasonló országokban erős, nem pedig a konzolokon és a fejlett országokban. A vállalat szerint tehát a konzolok nem hoznak erőteljes növekedési potenciált, a PC viszont igen. Érdemes megjegyezni, hogy az AMD számára a konzolok rendkívül fontos stabil bevételi forrást jelentenek a jövőben, az NVIDIA azonban a stabilitás helyett a növekedési potenciált üldözi.

Az NVIDIA bejelentette, hogy a pénzügyi év során egymilliárd dollár értékben vásárol vissza részvényeket, a következő évben pedig további 750 millió dollárt költ el ugyanilyen célokra.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.