Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Büntetést kapott a Discovery eltávolításáért a DIGI

Koi Tamás, 2013. május 10. 11:20
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A hét közepén ismét előtérbe került a DIGI Kft. és a Discovery Networks szerződéses feltételeinek megsértése kapcsán tavaly nagy port kavart vita. A hírközlési hatóság szerdán bejelentette, ötmillió forintos bírsággal sújtja a tévészolgáltatót, amiért jogszerűtlenül járt el a csatorna eltávolítása során. A DIGI szerint az előfizetők bőségesen kárpótolva lettek.

Szinte jelképesnek tekinthető ötmillió forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerdán a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-re, amiért a cég tavaly novemberben jogsértő módon távolította el a Discovery Channel ismeretterjesztő csatornát bizonyos tévészolgáltatásainak kínálatából. A tévétársaság azzal védekezik, hogy az előfizetők több, hasonló tematikájú és egyéb műsorösszetételű csatornákkal is kárpótolva lettek.

A hírközlési hatóság közleménye szerint a szolgáltató nem tartotta be saját általános szerződési feltételeit (ÁSZF), amikor a Discovery-csatornákat az általa vállalt határidő előtt, előzetes értesítés nélkül kivette a programcsomagokból. Ezzel az NMHH álláspontja alapján azok az előfizetők jártak rosszul, akik abban a hiszemben szerződtek a szolgáltatóval – akár több évre is –, hogy az általuk kedvelt csatornák legalább a szolgáltató által vállalt ideig biztosan a választott csomagban maradnak. Problémás emellett az is, hogy a szolgáltató az NMHH irányában fennálló bejelentési kötelezettségének is késve tett eleget, mivel a programcsomag átalakítását a változtatások bevezetése előtt 30 nappal jeleznie kellett volna a hatóságnak.

A DIGI a hatóság közleménye kapcsán szűk szavú kommünikéjében megállapította, hogy az NMHH határozata egyelőre nem jogerős, bár az Indexnek küldött válasz alapján egyelőre nem egyértelmű, hogy a társaság fellebbez-e. A szolgáltató az elsőfokú határozatban megállapított jogsértés kapcsán semmiféle állásfoglalást nem közölt, emellett ezúttal nem szólalt meg az ügyben a csatornatulajdonos, a Discovery Networks sem.

A tartalomszolgáltató a DIGI tavaly novemberi lépését követően rendkívül aktívan kommunikált, a Discovery Channel eltávolítását élénk nyilatkozatháború követte mindkét fél részéről. Az ügy vélhetően a műsortovábbítási szerződés lejártát követő, a szerződés esetleges újrakötését kísérő pozícióharc része vagy folyománya volt - a DIGI szerint a csatorna túl sok pénzt kért a továbbításért, a Discovery azonban tagadta, hogy emelte volna a díjait.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.