Szerző: Koi Tamás

2013. május 08. 10:00:00

Itthon elnyomja a vezetékes internet a mobilt

Elsősorban azért nem használnak mobilnetet a magyarok, mert már van vezetékes internetszolgáltatásuk, mellyel meg vannak elégedve. Sokan egyáltalán nem interneteznek, a drága szolgáltatást pedig kevesen hozzák fel indokként - többek közt ez derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megrendelésére készített felmérésből.

Több szempontból sem meglepő következtetéseket levonó, ugyanakkor az átlag feletti piaci árszintet megkérdőjelező eredménnyel szolgál annak a felmérésnek az utolsó részlete, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbízásából készített a Strategopolis Kft. A kutatás korábbi részeredményeiről egyszer már beszámoltunk, akkor a cég egyebek mellett azt derítette ki, hogy a magyarok kétharmadának egyáltalán nem szempont, hogy mindig, mindenhol használhassa az internetet. A felmérés utolsó részéből az is kiderül, hogy mi az oka ennek a passzivitásnak.

A szolgáltatók önbevalláson alapuló statisztikái alapján márciusban (ez a legutolsó auditált hónap) 3 millió 342 ezer mobilnet-előfizetés volt Magyarországon, ám ebből csupán 2,5 milliót használtak ténylegesen az ügyfelek. A Strategopolis ezerfős mintán végzett telefonos felmérése nagyjából rímel ezekkel az adatokkal, a cég szerint ugyanis jelenleg a magyar lakosság egynegyede mobilnet-használó. A legnagyobb arányban a tanulók, a legkisebb számban pedig a munkanélküliek élnek ezzel a lehetőséggel.

A felmérésben az iskolai végzettség szerint látható, hogy a végzettség fokával együtt nő a mobilinternetet használók aránya. A maximum 8 általánost végzetteknek csak 7,6 százaléka, a diplomával rendelkezőknek pedig több mint harmada (34,9%) mobilinternetezik. A geográfiai felosztásra jellemző a főváros felülreprezentáltsága, a vidéki városok és községek közt ugyanakkor nincs számottevő különbség - a budapesti lakosság 40, a vidéken élőknek pedig nagyjából 21 százaléka használja az internetelérés eme formáját.


Ezért nem használja a mobilnetet a magyarok háromnegyede
Forrás: Strategopolis

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Érdekes eredmény született abban a felmérési pontban, ahol a válaszadókat arról kérdezték meg, miért nem használnak mobilnetet. A legfőbb indok toronymagasan (46 százalékos aránnyal) az volt, hogy más, vezetékes internetelérést használnak, a válaszadók 25 százaléka egyáltalán nem szokott internetezni, tíz százalékuknak pedig nincs olyan eszközük, amivel használni tudnák a szolgáltatást. A mobilnetről csak a szolgáltatást nem használó lakosság 8,4 százaléka mondott le a magas árakra hivatkozva.

Ez utóbbi szempont különösen érdekes távlatba helyezi az NMHH 2012-2015-ös spektrumstratégiájának egyik alappillérét, mely szerint a mobil szélessávú szolgáltatást több felhasználó számára kell elérhetővé, megfizethetővé tenni. A hatóság korábban ráadásul többször is utalt rá, hogy ezt nem piacszabályozási módszerekkel, hanem elsősorban piacbővítéssel tudja elképzelni.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 07:06

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.