Nincs több dobozos Photoshop
Az Adobe Systems bejelentette, hogy a jövőben kizárólag online előfizetésen keresztül teszi elérhetővé vezető grafikai termékeinek újabb verzióit, többek közt a Photohop, Illustrator és Flash programokat. Nincs több dobozos szoftver, eljött az idő a teljesen cloud-alapú licencelésre.
Az Adobe is beáll azon szoftvercégek közé, akik a klasszikus dobozos termékeket lecserélik az online világnak megfelelő cloud-alapú megoldásokra. A trendet korábban a Salesforce.com, vagy éppen a NetSuite kezdte meg, de a Google hatása is erős abban, hogy ma már egyre inkább háttérbe szorul az időben korlátlan szoftverlicencek értékesítése.
Az előfizetéses modell alapjában véve kényelmes és az esetek többségében anyagilag is kedvező az ügyfelek számára, a szoftvercég pedig adott esetben sokkal kiszámíthatóbb bevételre tehet szert. Ezen felül persze számos technikai előnye is van az előfizetéses rendszereknek, többek közt a jogszerű használat ellenőrzése is kézenfekvőbb a folyamatos előfizetés mellett, mint az eddig megszokott egyszeri online aktivációnál.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az Adobe bejelentésének értelmében a június 17-től elérhető frissítések már nem lesznek megvásárolhatóak dobozos termékként, a Creative Suite terméknév ezentúl Creative Cloud-ként él tovább. A szokásos éves Adobe termékbejelentésen kerek-perec elhangzott, hogy nincs több CS verzió, a szoftvereket használó cégek jövő hónaptól kénytelenek átmigrálni az új licencelési feltételekre, amennyiben szeretnék használni az új verziókat. Értelemszerűen a meglévő szoftverek továbbra is működnek majd, de nem kapnak frissítést, illetve, aki továbbra is ragaszkodik a CS-hez, az a korábbi feltételek mellett megvásárolhatja a CS6 verziókat még néhány évig.
A jelenleg legfrissebb csomag, a Creative Suite 6 tavaly májusban jelent meg, s szokás szerint kiszereléstől függően tartalmazta a Photoshop, Illustrator, InDesign, Flash, Dreamweaver és egyéb professzionális dizájnerek, kép- és webszerkesztők számára napi munkához szükséges eszközöket. A Creative Suite 6 Master Collection, ami tartalmazott mindent, ami most a Creative Cloud-ban is elérhető lesz, 2600 dollárba került eddig, míg a Creative Cloud előfizetés már csak havi 74,99 (éves szerződés esetén havi 49,99) dollárba kerül, vagyis az eddigi szoftverlicenc árából több mint 4 évig tartható a mindig legfrissebb verziót kínáló előfizetés.