:

Szerző: Koi Tamás

2013. március 28. 09:27

Az Ericssoné lehet a Microsoft IPTV-platformja

Megveheti a Microsoft IPTV-platformját az Ericsson, ezzel a svéd hálózatieszköz-gyártó komplett megoldást nyújthat partnerei számára az IP-alapú, multiscreen tévés műsorközvetítő rendszerek piacán.

Lapértesülések szerint rövidesen az Ericsson kezébe kerülhet a Microsoft Mediaroom nevű IPTV-s platformja, mely jelenleg a legnépszerűbb, legnagyobb végfelhasználói bázissal rendelkező megoldás a piacon. A Bloomberg úgy tudja, a felek közel járnak a megállapodáshoz, az eladást pedig heteken belül bejelenthetik. Az üzlettel valójában mindkét fél jól járhat, a Microsoft számára a Mediaroom platform már nem tartozik a fókusztermékek közé, míg az Ericsson az IPTV-s műsorszóró hálózatok számára fejlesztett hardverek (enkóderek, streaming szerverek) mellett a vásárlás révén szoftveres megoldást is tudna kínálni partnereinek.

Míg a Mediaroom a 2007-es létrehozásakor a Microsoft kulcstermékének számított a tévépiacon, mára Redmond elsősorban az Xbox platformra és a Windows Phone-ra építi tévés stratégiáját - noha mindkettő integrált részét képezheti a Mediaroom kliensrendszernek. Becslések szerint a Microsoft platformját tavaly év végén nagyjából 11 millió háztartás összesen 22 millió eszközén használták tévéműsorok és különféle interaktív tartalmak fogyasztására, a piacban pedig szakértők szerint további, jelentős növekedési potenciál rejlik.


Klasszikus Mediaroom-alapú EPG

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A Microsoft a dinamikusnak mondható növekedés ellenére elemzői becslések szerint éves szinten nem növelte az IPTV-s platformból származó bevételeit és a globális partnerkör sem bővült jelentősen. A vállalat árbevétele a tévés megoldások szegmensében éves szinten nagyjából 350 millió dollár, becslések szerint ennek az árbevétel-szintnek akár az ötszöröse is reális vételár lehet a divízióért.

A Mediaroom platform legnagyobb partnere Magyarországon a Magyar Telekom, mely 2006-ban indította útjára a T-Home IPTV-platformot. A szolgáltató ma már több mint 300 ezer IPTV-s ügyféllel rendelkezik, melyeknél csaknem félmillió beltéri egység van kihelyezve. A cég jelenleg a Mediaroom platform 2.0-s verzióját használja szerveroldalon, míg kliensoldalon a tervek szerint az első félévben zajlik majd a rendszer frissítése. Ezt követően a szolgáltatónak lehetősége nyílik arra, hogy a platformot újabb interaktív funkciókkal és szolgáltatásokkal bővítse, ám ennek pontos részletei egyelőre nem ismertek.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

6

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.