:

Szerző: Koi Tamás

2013. március 28. 09:27

Az Ericssoné lehet a Microsoft IPTV-platformja

Megveheti a Microsoft IPTV-platformját az Ericsson, ezzel a svéd hálózatieszköz-gyártó komplett megoldást nyújthat partnerei számára az IP-alapú, multiscreen tévés műsorközvetítő rendszerek piacán.

Lapértesülések szerint rövidesen az Ericsson kezébe kerülhet a Microsoft Mediaroom nevű IPTV-s platformja, mely jelenleg a legnépszerűbb, legnagyobb végfelhasználói bázissal rendelkező megoldás a piacon. A Bloomberg úgy tudja, a felek közel járnak a megállapodáshoz, az eladást pedig heteken belül bejelenthetik. Az üzlettel valójában mindkét fél jól járhat, a Microsoft számára a Mediaroom platform már nem tartozik a fókusztermékek közé, míg az Ericsson az IPTV-s műsorszóró hálózatok számára fejlesztett hardverek (enkóderek, streaming szerverek) mellett a vásárlás révén szoftveres megoldást is tudna kínálni partnereinek.

Míg a Mediaroom a 2007-es létrehozásakor a Microsoft kulcstermékének számított a tévépiacon, mára Redmond elsősorban az Xbox platformra és a Windows Phone-ra építi tévés stratégiáját - noha mindkettő integrált részét képezheti a Mediaroom kliensrendszernek. Becslések szerint a Microsoft platformját tavaly év végén nagyjából 11 millió háztartás összesen 22 millió eszközén használták tévéműsorok és különféle interaktív tartalmak fogyasztására, a piacban pedig szakértők szerint további, jelentős növekedési potenciál rejlik.


Klasszikus Mediaroom-alapú EPG

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

A Microsoft a dinamikusnak mondható növekedés ellenére elemzői becslések szerint éves szinten nem növelte az IPTV-s platformból származó bevételeit és a globális partnerkör sem bővült jelentősen. A vállalat árbevétele a tévés megoldások szegmensében éves szinten nagyjából 350 millió dollár, becslések szerint ennek az árbevétel-szintnek akár az ötszöröse is reális vételár lehet a divízióért.

A Mediaroom platform legnagyobb partnere Magyarországon a Magyar Telekom, mely 2006-ban indította útjára a T-Home IPTV-platformot. A szolgáltató ma már több mint 300 ezer IPTV-s ügyféllel rendelkezik, melyeknél csaknem félmillió beltéri egység van kihelyezve. A cég jelenleg a Mediaroom platform 2.0-s verzióját használja szerveroldalon, míg kliensoldalon a tervek szerint az első félévben zajlik majd a rendszer frissítése. Ezt követően a szolgáltatónak lehetősége nyílik arra, hogy a platformot újabb interaktív funkciókkal és szolgáltatásokkal bővítse, ám ennek pontos részletei egyelőre nem ismertek.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.