Szerző: Dojcsák Dániel

2013. március 18. 11:20

A Dropbox megvette a hirtelen népszerűvé vált Mailbox-ot

A Dropbox felvásárolta a nemrégiben a hype-vonatra felült Mailbox e-mail klienst. A cloud alapú fájltárolással foglalkozó cégnek ez az első olyan felvásárlása, ami nem az alapvető üzleti funkciójával kapcsolatos. A két termék között első ránézésre csak a “box” szó a közös pont.

A Mailbox egy olyan, egyelőre csak iOS készülékekre elérhető Gmail fiók elé épülő e-mail kliens, ami azt ígéri, hogy hatékonyabbá teszi a közös munkát és újszerűvé a levelezést. A mindig valami exkluzív újdonságra vágyó iOS-felhasználókat teljesen elvarázsolja néhány egyszerű funkció, mint például az, hogy a bejövő e-mailek értesítésénél van “szundi” funkció, tehát el lehet őket halasztani, vagy az, hogy a levelek sorrendjét manuálisan lehet állítani.

A Mailbox egy hirtelen jött őrület, az alkalmazásnak még rendes saját domain-je sincs a túl általános név miatt és az app mindössze 37 napja van piacon. A siker azonban óriási, több mint fél millióan vannak jelenleg is a várólistán, összesen 1,3 millióan jelentkeztek, hogy szeretnék az elsők közt használni. Az iPhone felhasználók úgy várják a meghívójuk érkezését, mint anno az androidosok az Instagramot.

Technológia és tudás

A friss startup iránti érdeklődést viszont nem csak a felhasználók tanúsítottak, hanem úgy tűnik más webes szolgáltatók is. A Mailbox fejlesztőjét az Orchestra-t 13 alkalmazottjával együtt a Dropbox felvásárolta. A 13 fős stábban vannak volt Apple alkalmazottak és kutatók a Stanford Egyetemről is. A vásárlás pontos feltételei hivatalosan nem ismertek, de a TechCrunch információi szerint 100 millió dollár körüli összegért mondtak le tulajdonukról az alapítók.

A Dropbox véleménye, hogy a segítségükkel a Mailbox sokkal nagyobb közönséget érhet el sokkal gyorsabban, a közös pont a két cég stratégiájában pedig fontos kapocs: mindkettő azt szeretné, ha az emberek online élete egyszerűbbé válna. Jelenleg úgy fest, hogy a Dropbox nem olvasztja be a Mailbox-ot, hanem teljesen különálló alkalmazásként tartja a piacon, de eközben a Mailbox technológiáját felhasználja a Dropbox funkcióinak fejlesztésére. Nyilvánvaló irány lehet a Dropbox, mint e-mail csatolmánykezelő használata, de ezen felül más kombinációk is kieshetnek az együttműködésből.

A Mailbox víziója egyébként érdekes, hiszen egy elavult, a fiatalok által már nagyon ritkán használt technológiát szeretne megreformálni, amit az internetet csak magáncélra használó emberek csak nagyon ritkán vesznek már igénybe. Korábban a Google Wave missziója is az volt, hogy az online kommunikációt forradalmasítja, ez a terv azonban hamvába holt.

To-Do demo

A Mailbox nem menne ennyire messzire, mindössze a levelezés korlátait bontaná le kissé és egészítené ki olyan képességekkel, amihez például a To-Do alkalmazásokban már hozzászoktunk. A párhuzam nem véletlen, az Orchestra 2011-ben a céggel azonos néven megjelentetett már egy To-Do appot, ami szintén a gyors szinkronizációval, emlékeztetőkkel, ismétlések beállításával, e-mail integrációval és kollaborációs képességekkel szeretett volna kitűnni. E-mail alkalmazást azonban ma már kevesen fejlesztenek, ezen az oldalon könnyebb lehetett kitűnni.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Üzleti modell a startup mögött nem lehetett más, mint a tiszta exit cél, hiszen akár a levelezés, akár a To-Do funkciókat nézzük, túl erős az ingyenes piac, nem elképzelhető, hogy felhasználói oldalról fizettetni lehetne. A kompetencia bizonyításával és egy életképesnek tűni, felhasználók által vágyott app kiadásával sikerült felkelteni a 100 milliónál több felhasználóval rendelkező, 4 milliárd dollárra értékelt, 250 alkalmazottat foglalkoztató Dropbox érdeklődését.

A Mailbox őrület minden bizonnyal néhány hónap alatt alábbhagy és az is előfordulhat, hogy soha többé nem hallunk róluk, viszont a Dropbox berkein belül a csapat már hatásosan dolgozhat tovább. A történet leginkább kezdő startup vállalkozások számára lehet példamutató. Nem feltétlenül kell világmegváltó terméket fenntartani, a piac igényli a moduláris megoldásokat is, amiket meglévő vállalatok beilleszthetnek saját testükbe.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról