:

Szerző: Koi Tamás

2013. március 7. 14:18

Online tévészolgáltatást indít a Tesco

Online tévészolgáltatást, vagy szakkifejezéssel over the top streaming szolgáltatást indít Nagy-Britanniában a Tesco. A klubkártyás ügyfelek számára elérhető rendszer ingyenes lesz, a nézők a vásárlási szokásaikhoz igazodó, releváns reklámokat kapnak.

Ingyenes over the top tévészolgáltatást indít Nagy-Britannia legnagyobb hipermarketlánca, a Tesco. A brit cég Clubcard TV-nek keresztelt megoldását nevéből adódóan a klubkártyás ügyfeleknek szánja az üzletlánc, az egyelőre csak PC-n elérhető szolgáltatás igénybe vételéhez kötelező megadni a hűségkártya számát. A vásárlónak más kötelezettsége nincs, így fizetnie sem kell a szolgáltatásért, melyet reklámokkal támogat a Tesco.

A Clubcard TV-t fejlesztő csapatot tavaly áprilisban vásárolta fel a Tesco, a szolgáltatás zárt körű tesztjébe először csak az áruházlánc dolgozói szálhattak be idén februárban. A március elejétől éles üzembe állt over the top rendszert mostantól mind a 16 millió brit klubkártyás ügyfél elérheti. A rendszer fejlesztői idővel a szolgáltatás igénybe vételére használható eszközök körét is kiterjesztenék, a tervek szerint a Clubcard TV később konzolgépeken, tableteken, okostelefonokon, vagy különféle set-top boxokon is elérhető lesz.

A rendszert a Netflixhez vagy a LoveFilmhez hasonlóan tévésorozatok és filmek kölcsönzésére lehet használni, de az említett két szolgáltatástól eltérően a Clubcard TV ingyenes, pontosabban a nézőknek reklámokat kell megtekinteniük a filmek előtt és közben. A rendszer sok más online streaming szolgáltatáshoz hasonlóan releváns reklámokat kínál a nézőknek, a klubkártya-tulajdonos vásárlási szokásainak elemzése alapján.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Tesco klubkártyás ügyfeleknek kínált over the top szolgáltatás még angol viszonylatban is figyelemreméltó növekedést hozhat az online streaming piacnak, illetve a rá épülő reklámpiacnak. A tartalomkínálat ugyanakkor egyelőre még hagy némi kívánnivalót maga után: a Tesco egyelőre mindössze három stúdióval, illetve filmforgalmazóval egyezett meg, a kezdeti választék pedig mindössze néhány száz filmből és sorozatrészből áll csupán.

Szakértők szerint a Tesco belépése a tartalomszolgáltatói piacra ettől függetlenül még brit viszonyok közepette is jelentős eseménynek számít, mely az online streaming szolgáltatások népszerűségét általában véve segítheti, emellett a reklámpiacot is élénkítheti.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 30. 08:36

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.