Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Hirdetéskiszolgálót vett a Facebook

Gálffy Csaba, 2013. március 01. 11:10
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Mintegy 100 millió dollárért passzolja le az Atlas hirdetéskiszolgáló rendszerét a Microsoft a Facebooknak. A közösségi oldalnál jobb kezekben lesz, mint a digitális hirdetéseket piacáról fokozatosan kivonuló redmondi vállalatnál.

Mintegy 100 millió dollárért cserélt gazdát az Atlas Solutions, a Microsoft kiszivárgó adatok szerint ennyiért adta el a hirdetéskiszolgáló- és analitikai rendszert a Facebooknak. A lépéssel a Microsoft tovább távolodott az online hirdetési piactól, a tranzakcióval szoros szövetségese, a Facebook gyarapodik a jövőben.

A Microsoft az Atlast az aQuantive 6,5 milllárd dolláros felvásárlásával együtt szerezte meg, a hirdetési platform megszerzésével a redmondiak egy csapásra komoly szereplővé váltak az online hirdetési piacon. A 2007-es felvásárlás azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, tavaly ezért 6,2 milliárdos értékcsökkenési leírást volt kénytelen elszenvedni a Microsoft - ezzel alapítása óta először lett könyvelés szerint veszteséges egy negyedévben a vállalat.

A digitális hirdetési piacról a Microsoft egy ideje a (fizetős és ingyenes) szolgáltatások illetve a hardverek felé fordult, mint növekedési szegmens, így a hagyományos dobozos szoftverek mellett ettől várja a cég az új sikereket. A The Verge-nek nyilatkozó Tom Phillips, a hirdetési részleg kommunikációs igazgatója szerint az Atlas eladása ennek a folyamatnak a része. Philips szerint egyébként a digitális hirdetések nem váltják be az ígéretüket. "A felhasználók nem a reklámokra vágynak - digitális tartalmakat, élményeket akarnak, amelyek segítik őket tevékenységeikben, függetlenül attól, hogy azok más felhasználóktól, kiadóktól vagy márkáktól származnak."

A Facebook két célra is felhasználhatja az Atlas technológiáját. Egyrészt belső használatú reklámkiszolgálóként igen versenyképes megoldásra tette rá a kezét, amely funkcióiban már hozza a Google DoubleClick rendszerének fontosabb elemeit. Talán még fontosabb, hogy a rendszerben külső, nem-Facebook reklámkampányok is vezérelhetőek, elemezhetőek, és a legfontosabb: összehasonlíthatóak.

A közösségi oldal hirdetési bevételei jelenleg minden mutatóban alaposan elmaradnak a Google-éi mögött. A Facebook joggal reméli, hogy ha megbízható összehasonlítással tudja bizonyítani, hogy hirdetései annyira hatékonyak, mint a Google-é. akkor annak erős árfelhajtó hatása lesz. A Facebook ugyanúgy mint a Google, árveréses módszerrel értékesíti a hirdetéseket, ha a hiedelmekkel ellentétben magas a Facebook-hirdetések hatékonysága, akkor erős kereslet jelenhet meg, ami azonnal árfelhajtó hatást gyakorolna.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.