Termőre fordul az Evernote
A népszerű alkalmazás komoly lépést tesz az üzleti szféra irányába. Az Evernote Business a szolgáltatás prémium verziójának részeként megjelenő nagyvállalati appja, ami tavaly december végén debütált hét országban, most viszont a teljes EU-ban, Norvégiában, Ausztráliában és Új-Zélandon is megjelenik.
Az Evernote Business többek közt Magyarországon is elérhető lesz február 12-én, ezzel 26-tal nő az országok száma, ahol már nem csak saját jegyzetelésre és adatszinkronizálásra, hanem teljes körű belső kommunikációra is használható az Evernote. Év közepéig a cég ezt a számot megduplázná, következő körben Dél-Amerika és Ázsia országaiban jöhet a bevezetés.
A meglévő felhasználók számára bizonyára nagyobb hír volt múlt héten, hogy az Evernote iOS alkalmazása megújult, az Evernote Hello nevet felvéve, de a cég bevételeinek szempontjából sokkal fontosabb, hogy az üzleti szolgáltatáscsomag elérhetősége bővül. A cégnek körülbelül 50 millió aktív felhasználója van, s ennek több mint 70 százaléka az Egyesült Államokon kívül. Ennél is fontosabb, hogy a meglévő egyedi felhasználók kétharmada már most is főként munkával kapcsolatos dolgokra használja az ingyenes változatot is.
Fizetős ügyfelek az 50 milliós bázisból
Így nyilvánvaló, hogy a mostani bázisra nyugodtan lehet úgy tekinteni, mint a fizetős, a vállalati környezet igényeire szabott verzió alapvető célközönségére. Az ingyenes verzióhoz képest a felhasználónként legkevesebb havi 10 dollárt számlázó Evernote számtalan hatékonyságot és produktivitást serkentő képességgel ruházza fel a szöveges, képi és hangos jegyzetekkel operáló alkalmazást.
Az egyik fontos pillér a Business Library, ami egy információs gyűjtemény, amit egy adminisztrátor kezelhet, de minden bekapcsolt dolgozó hozzáférhet és használhatja. A másik a Business Notebooks, ami a közös munka támogatásában játszik szerepet a megosztható, közösen kezelhető dokumentumokkal. Ezt egészíti ki a “kapcsolódó anyagok” funkció, ami szemantikus keresési algoritmusok segítségével válogatja ki az újonnan létrehozott jegyzet helyét a rendszerben és a hozzá hasonló dokumentumokat.
Együtt az ügyfelekkel
Phil Libin, a cég vezérigazgatója szerint az Evernote Businesst olyan vállalatok számára készítik, mint a közel 300 fős Evernote maga. Hasonló elveket vall a nemrég kinevezett műszaki igazgató, Ken Gullicksen is: “A saját üzleti ügyfeleinktől, partnereinktől tanulunk minden nap és úgy fejlesztjük tovább a terméket, hogy az megfeleljen az ő igényeiknek”.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az Evernote Business decemberi hivatalos rajtja óta 2000, többnyire kis- és közepes vállalkozás vagy nagyobb cégeken belüli részleg csatlakozott, s ezeknek már most 40 százaléka az Egyesült Államokon kívülről. Az EU-s bővítéssel ez a szám hirtelen fordulni fog, s év végéig, mire az Evernote számára is fontos kínai és japán piacon is megjelenik az üzleti verzió, az amerikai ügyfelek kisebbségben lesznek.
Arról nincs publikus adat, hogy a 2000 vállalati csatlakozással pontosan hány ügyfelet sikerült átkonvertálni az ingyenesből a fizetős használatra, de Gullicksen kinevezése egyértelmű jelzés arra, hogy elindul a termék kereskedelmivé formálása.