Szerző: Bodnár Ádám

2013. február 5. 12:30

Drágul az SAP szoftverek támogatása

Nyártól megdrágul az SAP támogatási szolgáltatása, tette közzé tegnap a legnagyobb európai szoftvergyártó. Az emelés kis mértékű, 5 százalékos mindössze, de a nagyobb telepítések esetén már ez is húsbavágó lehet.

Megemeli támogatási szolgáltatásának árát az SAP, a német szoftvercég hamarosan 18 helyett 19 százalékos éves díjat számláz majd az ügyfeleinek a Standard Support csomag után. Az áremelés dátuma 2013. július 15., vagyis az ezen a napon vagy ezt követően megkötött Standard Support szerződések esetén már a megnövelt árat érvényesíti a cég, amely egyben arra buzdítja ügyfeleit, legkésőbb július 14-ig kössék meg új szerződésüket, még a régi áron.

Az 1 százalékpontos áremelés valójában némileg több mint 5 százalékot jelent, ez már érezhető költségnövekedés lehet a legtöbb ügyfél számára - az SAP az ügyfeleknek kiküldött levélben nem kommunikálta, az áremelésért cserébe milyen extra szolgáltatásokat kíván nyújtani. A HWSW úgy tudja hogy semmilyet, így az áremelés valóban csak egy áremelés lesz, a cég nem próbálja meg a magasabb árat kompenzálni. A vállalat indoklása szerint az áremelésre azért van szükség, hogy "továbbra is biztosított legyen a terméktámogatás magas minősége".

Az áremelés nem érinti az SAP Business One szoftvert, valamint a magasabb szintű, 22 százalékos Enterprise Support csomag ára is változatlan marad, legalábbis egyelőre. A vállalat adatai szerint ügyfeleinek közel 90 százaléka egyébként is Enterprise Support konstrukciót vesz igénybe, így a Standard csomag áremelése nem érint széles tömegeket.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A szoftvergyártó néhány évvel ezelőtt egy hasonló döntéssel már kivívta ügyfelei haragját és később kénytelen volt visszakozni is. Az SAP 2008-ban jelentette be, hogy minden ügyfelét fokozatosan áttereli a drágább Enterprise Support konstrukcióra, amelynek éves díja a licencköltség 22 százaléka - akkoriban a másik lehetőség a Basic Support volt, ez a licencdíj 17 százalékába került. A döntést óriási felháborodás követte az ügyfelek részéről, ezért a vállalat végül feladta az áremelést, ekkor vezette be a Standard Support konstrukciót, amelyet a licencdíj 18 százalékáért nyújt. Ebben az adott szoftver hibáinak javítása és új funkciók fejlesztése mellett az eseti ügytéltámogatás van benne.

A nagy vállalati szoftvergyártóknál az elemzők elsősorban az új licenceladások mennyiségét figyelik, mivel ezekből lesznek később a támogatási bevételek. Az SAP legutóbbi negyedévében 4,23 milliárd eurós bevétel folyt be szoftverkövetésből, ami több mint kétszerese az új licenceladásoknak. Az áremelés megnyithatja a kommunikációs lehetőséget a külső támogatócégek, például a Rimini számára, hogy az SAP ügyfeleiért versenybe szálljanak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról