Szerző: Bodnár Ádám

2013. február 5. 12:30

Drágul az SAP szoftverek támogatása

Nyártól megdrágul az SAP támogatási szolgáltatása, tette közzé tegnap a legnagyobb európai szoftvergyártó. Az emelés kis mértékű, 5 százalékos mindössze, de a nagyobb telepítések esetén már ez is húsbavágó lehet.

Megemeli támogatási szolgáltatásának árát az SAP, a német szoftvercég hamarosan 18 helyett 19 százalékos éves díjat számláz majd az ügyfeleinek a Standard Support csomag után. Az áremelés dátuma 2013. július 15., vagyis az ezen a napon vagy ezt követően megkötött Standard Support szerződések esetén már a megnövelt árat érvényesíti a cég, amely egyben arra buzdítja ügyfeleit, legkésőbb július 14-ig kössék meg új szerződésüket, még a régi áron.

Az 1 százalékpontos áremelés valójában némileg több mint 5 százalékot jelent, ez már érezhető költségnövekedés lehet a legtöbb ügyfél számára - az SAP az ügyfeleknek kiküldött levélben nem kommunikálta, az áremelésért cserébe milyen extra szolgáltatásokat kíván nyújtani. A HWSW úgy tudja hogy semmilyet, így az áremelés valóban csak egy áremelés lesz, a cég nem próbálja meg a magasabb árat kompenzálni. A vállalat indoklása szerint az áremelésre azért van szükség, hogy "továbbra is biztosított legyen a terméktámogatás magas minősége".

Az áremelés nem érinti az SAP Business One szoftvert, valamint a magasabb szintű, 22 százalékos Enterprise Support csomag ára is változatlan marad, legalábbis egyelőre. A vállalat adatai szerint ügyfeleinek közel 90 százaléka egyébként is Enterprise Support konstrukciót vesz igénybe, így a Standard csomag áremelése nem érint széles tömegeket.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A szoftvergyártó néhány évvel ezelőtt egy hasonló döntéssel már kivívta ügyfelei haragját és később kénytelen volt visszakozni is. Az SAP 2008-ban jelentette be, hogy minden ügyfelét fokozatosan áttereli a drágább Enterprise Support konstrukcióra, amelynek éves díja a licencköltség 22 százaléka - akkoriban a másik lehetőség a Basic Support volt, ez a licencdíj 17 százalékába került. A döntést óriási felháborodás követte az ügyfelek részéről, ezért a vállalat végül feladta az áremelést, ekkor vezette be a Standard Support konstrukciót, amelyet a licencdíj 18 százalékáért nyújt. Ebben az adott szoftver hibáinak javítása és új funkciók fejlesztése mellett az eseti ügytéltámogatás van benne.

A nagy vállalati szoftvergyártóknál az elemzők elsősorban az új licenceladások mennyiségét figyelik, mivel ezekből lesznek később a támogatási bevételek. Az SAP legutóbbi negyedévében 4,23 milliárd eurós bevétel folyt be szoftverkövetésből, ami több mint kétszerese az új licenceladásoknak. Az áremelés megnyithatja a kommunikációs lehetőséget a külső támogatócégek, például a Rimini számára, hogy az SAP ügyfeleiért versenybe szálljanak.

a címlapról