Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Már a mobil az elsőszámú Facebook-kliens

Gálffy Csaba, 2013. január 31. 10:59
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Felemás negyedévet zárt a Facebook, a bevételek egészséges ütemben nőnek, kiválóan sikerült a mobil felületek pénzzé tétele, a költségek azonban drámaian megugrottak, a profit pedig elolvadt.

hirdetés

Egészséges ütemben nő a Facebook bevétele - áll a közösségi szolgáltatás negyedik negyedéves pénzügyi jelentésében. A vállalat forgalma a három hónap alatt elérte a 1,59 milliárd dollárt, ami 41 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A növekedésért kizárólag a hirdetési bevételek emelkedése felelős, a Facebook másik, korábban fontos pillérének számító mikrotranzakciók nem nőttek.

A Facebook jelentése szerint a havi (decemberi) aktív felhasználók száma 1,06 milliárdra nőtt, ez 25 százalékos emelkedést jelent 2011 végéhez képest. A felhasználók többsége ráadásul legalább naponta ránéz Facebook-hírfolyamára, a napi aktív felhasználók száma 618 millió fő, ez 28 százalékos növekedést jelent. Az aktív felhasználók tekintetében fontos fordulóponthoz is érkezett a szolgáltatás, a mobilról bejelentkező napi aktív felhasználók száma most először haladta meg a PC-t használókét.

Ennek megfelelően a Facebook bevételei is fokozatosan kezdenek eltolódni a telefonok irányába, a negyedik negyedévben a Facebook teljes hirdetési bevételének 23 százaléka származott a mobil felületek értékesítéséből. Szekvenciálisan ez hatalmas ugrást jelent, a harmadik negyedévben ez az arány még 14 százalék volt, egy évvel ezelőtt pedig semmilyen bevétel nem származott mobilról. Ezzel gyakorlatilag le is zárult a mobilos elérések monetizálásáról szóló vita, a mobil felületeket szemmel láthatóan jól tudja értékesíteni a Facebook, a következő negyedévekben pedig további növekedés várható ebben a szegmensben, a mobilalkalmazásban eltöltött felhasználói idő ugyanis jóval értékesebbnek számít, mint az asztali böngészőben.

(forrás: Business Insider)

A befektetőknek aggodalomra adhat okot, hogy a Facebook költségei nagyon meredeken emelkednek, 2011 hasonló időszakához képest 82 százalékkal, 1,06 milliárd dollárra nőttek. A cég nyeresége is igen vékonyra olvadt ennek köszönhetően, az általánosan elfogadott könyvelési irányelvek (GAAP) szerint mindössze 64 millió dollár lett, szemben az előző év 302 millió dolláros értékével. A kiadások jelentős része alkalmazotti részvényopció, ezek és a hozzájuk kötődő adók összesen 198 millió dollárjába kerültek a cégnek.

Aggasztó az egy alkalmazottra, illetve egy felhasználóra jutó bevétel alakulása is. Előbbi érték 1,1 millió dollár/alkalmazott szintre került (2011-ben 1,15, 2010-ben 0,92 volt ez a mutató), megtört tehát a pozitív trend. Az egy felhasználóra jutó bevétel földrajzi régiótól függően szélsőséges értékek között változik, az Egyesült Államokban és Kanadában eléri a 4 dollárt, Európában azonban csak 1,7 dollár, Ázsiában már csak 0,69 dollár, a világ többi részében pedig 56 cent. A növekvő tendencia minden régióban megfigyelhető

A Facebook részvényei a bejelentést követően enyhén, 3 százalékkal estek.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!