A vásárló helyett grabbel CD-t az Amazon
Múlt héten új, a zenekedvelők számára kínált szolgáltatást indított útjára a világ legnagyobb e-kereskedelmi lánca, az Amazon, mellyel azoknak kedvez, akik korábban CD-t vásároltak.
Múlt héten új, a zenekedvelők számára fejlesztett szolgáltatást vezetett be portfóliójába az Amazon. A cég, mely eredetileg online könyvkereskedőként alapozta meg sikerét, pár napja elérhetővé tette a felhasználók számára az általuk vásárolt legnépszerűbb CD-ket MP3 formátumban saját felhős lejátszójában, a Cloud Playerben. Az AutoRip nevű szolgáltatás ráadásul visszamenőlegesen, a korábbi vásárlásokra is kiterjed.
Az Amazon áruházlánc 1998-ban indította el saját zeneáruházát, az AutoRip az azóta eltelt időszak összes tranzakciójára vonatkozóan kigyűjti és a vásárló saját tárhelyén automatikusan elérhetővé teszi a zeneszámokat. A funkció egyelőre nem vehető igénybe a teljes CD-választékra, a társaság ugyanakkor azt ígérte, hogy a legnépszerűbb albumok kivétel nélkül elérhetők a szolgáltatásban - ez egyébként nagyságrendileg 50 ezer CD-t jelent. A lemezről grabbelt zeneszámokat a webböngészőkön keresztül elérhető Cloud Playerben, vagy a dedikált iOS és Android alkalmazásokon keresztül lehet elérni.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az áruházlánc új szolgáltatásának bevezetését hosszú egyeztetések előzték meg a legnagyobb zenekiadókkal, melyek korábban rendre elkaszálták a hasonló kezdeményezéseket. Egy amerikai üzletember, Michael Robertson 1999-ben az MP3.com elindításával hasonló szolgáltatást képzelt el, de az automata grabbelési szolgáltatáshoz nem kérte a kiadók beleegyezését, végül ez is lett az MP3.com veszte. Robertson 2007-ben aztán AnywhereCD néven újra próbálkozott, immár igyekezett licencmegállapodásokat kötni a nagy kiadókkal, de végül csak egy cég adta be a derekát, a szolgáltatás így eltűnt a süllyesztőben.
Az AutoRip sikeres bevezetéséhez tehát alapvetően a zenekiadók megbékélése kellett, emellett a CD-eladások drasztikus csökkenése és a zenehallgatási szokások változása (különösen a fiatalok körében) is ráirányíthajta a figyelmet az újszerű szolgáltatás növekvő létjogosultságára. A változó piaci trendekre hívja fel többek közt a figyelmet egy friss, mai hír, miszerint csődöt jelentett Nagy-Britannia egyik legnagyobb CD- és digitális tartalomkínálatot értékesítő bolthálózata, a szigetországban több mint 230 áruházzal rendelkező HMV. A cég 90 éve nyitotta meg első üzletét, a fénykorát pedig 25-30 éve, éppen a CD-korszak hajnalán élte.