Szerző: Koi Tamás

2012. november 15. 09:25

Terjeszkedik a T-City projekt, jönnek az NFC-s tesztek

Tovább terjeszkedik és bővül a Magyar Telekom T-City projektje Szolnokon. A vállalat és a város évekkel ezelőtt kötött együttműködésének gyümölcsét hamarosan más városokban élők is élvezhetik.

További szolgáltatásokkal bővül a Magyar Telekom és Szolnok megyei jogú város közös, T-City nevű projektje, melynek bizonyos, újonnan fejlesztett elemeit rövidesen más városokban élők is kipróbálhatnak. A város a és a távközlési vállalat tegnapi, közös sajtótájékoztatóján elsősorban az érintés nélküli, NFC-s tranzakciókat érintő fejlesztésekről, valamint a Smart Metering, vagyis a háztartások számára kialakított okos energiamenedzsment-funkciókra hívták fel a figyelmet az érintettek.

Mindenki belead

A 2009 májusában indított T-City program keretében az elmúlt években több sikeres tesztet (például energiamenedzsment, IP-kamerás közvetítési rendszer, Jövő Áruháza, mobilvásárlás-parkolás, Otthonőrző, Pánikgomb, Sulikártya, Távszámla, térfigyelő, Városkártya, virtuális idegenvezető, Visuland) hajtott végre. A szolgáltatások a lakossággal és a helyi intézményekkel együttműködve; visszajelzéseik, ötleteik alapján kerültek továbbfejlesztésre, amelynek köszönhetően több szolgáltatás piaci bevezetése valósult meg.

A Telekom és a város vezetése tegnap bejelentette, hogy rövidesen a tervek szerint megújul a 2011-ben bevezetett Városkártya, mely a Jászkun Volán járatain elektronikus bérletként használható, emellett számos helyi vagy országos vállalkozás kapcsolódik hozzá kedvezményrendszerével. A Városkártyát érintő legfőbb újítás, hogy a rendszer most először beköltözhet az NFC-képes okostelefonokba, vagyis az utazók megfelelő mobilkészülékkel a helyi járatokon érintés nélkül fizethetnek az utazásért. A kártyát egyébként eddig a mintegy 75 ezres népességű tiszaparti város 1500 lakója igényelte.


Hamarosan mindenki fizethet NFC-s telefonnal az utazásért

Az NFC-képes telefonokkal idővel több, eleinte elsősorban kedvezmény- és kuponrendszert lehet majd igénybe venni, hangzott el a tegnapi sajtótájékoztatón. Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója a HWSW kérdésére elmondta, a vállalat a Mobiltárca egyesülettel karöltve dolgozik a pénzügyi tranzakciók bevezetésén is, itt várhatóan jövő nyáron indul majd egy nagy, az egész országra kiterjedő tesztprojekt mintegy 5-8 ezer résztvevővel.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Városkártya mellet megújul annak speciális, tanulók számára fejlesztett, hasonló elven működő változata, a Sulikártya is. Ezt a szakemberek a tervek szerint összekötnék a hagyományos diákigazolvánnyal és még több kedvezményes lehetőséget, kuponfunkciót építenének bele. A Városkártya-projekt az eddigi tapasztalatokat összegyűjtve egyébként hamarosan más városok felé is terjeszkedhet, így a Telekom jelenleg hat várossal tárgyal a rendszer bevezetéséről - a vállalat egyelőre titokban tartja, mely városok ezek.

Mérni csak okosan, szépen!

A T-City program részeként tovább folytatódik az idei év első felében, az E.ON áramszolgáltatóval közösen indított Smart Metering program, melynek keretében a szakemberek ezer szolnoki háztartást láttak, illetve látnak el okosmérőkkel. Távközlési és energetikai szakemberek egyetértenek abban, hogy a Smart Metering a jövőben az egyik leghatékonyabb támogató eszközzé válhat a háztartások energiatakarékossági törekvéseit illetően, az okos mérőórák felszerelése ennek ellenére komótos tempóban halad.

Nem a T-City projekt az egyetlen Smart Metering pilot az országban: Az EDF DÉMÁSZ júliusban jelentette be, hogy mintegy háromezer fogyasztó bevonásával idén elindítja saját projektjét. A 2013-ig tartó tesztprojekt célja, hogy kiderüljön, miként változtatja meg az energiafelhasználási szokásokat, ha az ügyfél maga is nyomon követheti fogyasztását.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról