Szerző: Dojcsák Dániel

2012. október 27. 15:25

Itt a Google Analytics mobilos appokhoz is

A mobil alkalmazások piaca megállás nélkül növekszik, a Google Play Store-ban már több mint 600 ezer alkalmazás tülekedik. A hirdetők több mint 80 százaléka azt tervezi, hogy jövőre növeli a mobilos jelenlétet. Érthető, hogy ehhez illik megfelelő analitikai hátteret is biztosítani.

Az eredetileg a Google I/O-n bejelentett Google Analytics Mobile App Analytics kilépett a zárt bétából, mostantól bárki próbálgathatja, minden fejlesztő és hirdető nekikezdhet a mobil alkalmazásokon belül feltérképezni a felhasználó által bejárt utakat, célokat. A hivatalos blog szerint a zárt bétában több mint 5000 alkalmazás vett részt, az innen származó tapasztalatokat mind felhasználta a Google, hogy véglegesre csiszolja a terméket.

A publikus béta státus bejelentése mellett így több apró változásról is hírt tudott adni a fejlesztőcsapat. Az egyik legfontosabb talán, hogy a GA teljes jelentkezési felülete szintet lépett a mobil app analitika belépésével. Az új rendszerben az entitások létrehozása egyszerűsödött, alig három klikkel lehet egy appnak fiókot létrehozni, letölteni az SDK-t és nekifogni a követési metrikák kidolgozásának. Az új SDK az androidos és iOS-es verzióban is jelentősen erősebb lett, de az ígéret szerint az implementálás ettől nem válik bonyolultabbá. Elméletileg a legtöbb analitikai jelentéshez szükséges teendők az új SDK-n keresztül 5-5 perces munkát jelentenek, amit kissé nehéz elhinni, de ígéretesen hangzik.

Hogyan akadályoz meg egy fejlesztő 14 karakterrel egy hackertámadást (x)

Sokszor gondoljuk, hatalmas erőfeszítés ellehetetleníteni egy támadást, pedig nem feltétlenül.

Hogyan akadályoz meg egy fejlesztő 14 karakterrel egy hackertámadást (x) Sokszor gondoljuk, hatalmas erőfeszítés ellehetetleníteni egy támadást, pedig nem feltétlenül.

Az App Version Report szintén egy fontos képesség, ennek segítségével feltárhatóak a régi verziókban ragadt felhasználók miatti problémák. Kiderül, hogy mennyire gyorsan migrálnak a felhasználók az új verzióra, látszik a kannibalizációs hatás a verziók között, illetve tudni fogja a fejlesztő, hogy hány felhasználót ejt ki, ha egy régi verzió támogatását felfüggeszti. Ezeken felül persze számtalan kombinációban fejthetünk ki adatot az appunkban tevékenykedő felhasználók viselkedéséről.

A lépés komoly ugrás az okostelefonos forradalomban, hiszen a web után az appok világa is tervezhetővé válik a kereskedelem, szolgáltatás vagy a hirdetés szempontjából. A hivatalos blogbejegyzés szerint a Google igyekszik még tovább fejleszteni a szolgáltatást és a mostaninál is mélyebb integrációt adni például a Google Play-jel, amivel már nem csak az appon belüli interakciókat, de a terméknek a felfedezhetőségét, a felhasználószerzést is lehet optimalizálni. A mobilos, okostelefonos, appos analitikával és méréssel kapcsolatban a HWSW november 20-i App! 2012 mobilalkalmazás-fejlesztés konferenciája is foglalkozik, Bánóczy Zoltán, az AALL és a Superweek alapítója mutatja meg közelebbről a területet.

4 alkalmas, 12 órás biztonságos szoftverfejlesztés alapjai és Scrum otthonról képzésekkel köszönünk el 2020-tól.

a címlapról