Szerző: Dojcsák Dániel

2012. október 19. 15:19

Felrázta használóit a LinkedIn

Meglódult a LinkedIn és nagyon hatásos eszközök sorát mutatja be rövid időn belül, ami hihetetlen ugrást eredményezett máris a felhasználói aktivitásban. A kampányszerűen látogatott CV-gyűjteményből mostanra élő HR-központ lett.

Az elmúlt hetekben biztosan minden LinkedIn-felhasználó tapasztalta, hogy ismerőseinek aktivitása jelentősen erősödött, illetve az egy klikkes ajánlórendszerének bevezetése óta gyakrabban kapunk értesítőleveleket. Az új képesség lényege, hogy a korábban saját magunk által megadott készségek és szakértelmek listájából a barátaink szemezgethetnek és “helyeselhetik” (angolul “endorse”), megerősíthetik, hogy valóban rendelkezünk az adott tudással.

Megindult a pezsgés

Ezzel a LinkedIn egy látszólag véget nem érő diplomáciai és gyűjtögetős játékot indított útnak, ami ráadásul a profiloldalon szereplő információk helyességét, hitelességét erősíti. Belépéskor a LinkedIn feldob néhányat az ismerőseink közül, akiknek egy-egy készségét egy kattintással visszaigazolhatjuk. A funkció eredménye egyrészt az, hogy hirtelen ismét megnőtt a felhasználói aktivitás az oldalon, másrészt az ismerősök mutogatása miatt megnőtt a profiloldalak nézettsége.

Eddig általában egy külső esemény (munkahelyváltás, publikus hír, szakmai díj, bejelentés) indukált nagyobb forgalmat egy személy oldalán, illetve a csoportokon és a hírfolyamban látható aktivitással lehetett folyamatos figyelmet generálni. A legtöbb felhasználó azonban passzív részese volt a rendszernek, így többnyire csak célzott keresések eredményeként jutott bárki a profiljára. A LinkedIn azonban nyilvánvalóan azt szeretné, ha az egyszerű adatbázis helyett egy networking eszköztárrá válna, ahol nem csak ellenőrizni lehet információkat, hanem ötletek, ismeretségek, projektek indulnának el innen.

És ez csak az első lépés

Az ehhez vezető következő lépés, hogy jelentősen átalakul a profiloldal és a régi, statikus funkciókhoz tervezett elrendezés egy sokkal interaktívabb, könnyebben áttekinthető és könnyebben is szerkeszthető, egyben látványos formátumra változik. Ez az egymás közti interakciók számát fokozhatja tovább a jelenleg 175 millió felhasználót számláló közösségi hálózatban. Az új profiloldal ezen a héten mutatkozik be a kiválasztottak számára, illetve lehet önként jelentkezni a váltásra, ahogy az a Facebook esetében a Timeline-nal volt, de kötelező érvényű újításként csak hónapok alatt ér el mindenkit.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A LinkedIn célja, hogy az oldalak vizuálisan vonzóak legyenek és segítsék a felhasználókat abban, hogy kiemelhessék a szakmai tapasztalataikat. Az új profilban a szerkesztés gyorsabb, egyszerűbb, az adatot a megjelenés helyén lehet átírni, amivel kényelmesebb lehet a frissítés. Jeff Weiner, a LinkedIn vezérigazgatója szerint a cégen belül az innováció gyorsabb, mint bármikor. Az elemzők persze ezeket az eredményeket annyival finomítják, hogy a változás nem forradalmi ugrás, hanem szükséges evolúciós fejlődés.

Annak ellenére, hogy a LinkedIn népszerű, attól még egy szakmai közösségi oldal marad, amit messze nem olyan szórakoztató használni, mint a Facebookot. Ráadásul az átlagos felhasználó számára továbbra is elégséges az ingyenes verzió, a különböző előfizetéseket érdemben továbbra is csak a fejvadászok, HR-esek és sales-esek tudják kihasználni. A LinkedIn árbevétele idén második negyedév végére az előző év azonos időszakához képest 90 százalékkal 228 millió dollárra nőtt, a nettó eredménye viszont 38 százalékkal 2,8 millió dollárra csökkent. Ez utóbbi számot érdemben akkor tudja a cég növelni, ha szélesebb felhasználói rétegeket tud fizetős szolgáltatásokra vezetni, vagy a nagyobb aktivitás révén értékesebbé teszi az ingyenes tömeg által generált figyelmet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról