Szerző: Koi Tamás

2012. október 3. 12:52

Sokat hozott az olimpia és a Forma-1 a MinDig TV-nek

Bejött a nyári, rangos sporteseményekben bővelkedő időszak, illetve az eseményekhez kapcsolt agresszív reklámozási stratégia a hazai földfelszíni sugárzású digitális platformot üzemeltető Antenna Hungáriának.

Fennállásának eddigi legnagyobb növekedését produkálta idén nyáron az Antenna Hungária földfelszíni sugárzású digitális tévés platformja, a MinDig TV. A tető- vagy szobaantennás digitális vétel növekvő népszerűségéhez jelentős mértékben hozzájárult, hogy idén nyáron több olyan rangos sporteseményt is közvetített a köztévé, melyet a MinDig TV ügyfelek az országban egyedüliként ingyen, HD-ban követhettek.

Bejött a reklámdömping

Az Antenna Hungária mai sajtótájékoztatón Piller András, a cég újonnan kinevezett vezérigazgatója elmondta, a MinDig TV szolgáltatással tévéző háztartások száma egy év alatt 50 százalékkal növekedett, ezzel elérve a 350 ezres határt. Ez egyébként a becslések szerint a tetőantennával tévéző magyar háztartások közel fele, a növekedés ütemét pedig jól jelzi, hogy semelyik más vezeték nélküli platform nem tudott ekkora növekedést felmutatni az elmúlt évben. A szolgáltató tervei szerint jövő év elején az ingyenes platformot félmillió, a fizetőset pedig százezer háztartásban használják majd tévézésre.

A szolgáltatások tartalomválasztéka belátható időn belül nem változik, vagyis az ingyenes rendszerben továbbra is 7, a fizetős MinDig TV Extrával pedig további 24 csatorna fogható - igaz, utóbbi lefedettsége még nem éri el minden műsornál az országos szintet. Piller a sajtótájékoztatón elmondta, a szolgáltató tervezi a csatornalista bővítését mind ingyenes, mind fizetős csatornákkal, ehhez azonban előbb fel kell szabadítani a jelenleg analóg műsorszórásra használt frekvenciákat a digitális átállási folyamat részeként. Az Antenna Hungária ezt követően két újabb multiplexet üzemelhet majd be, ezzel minőségtől függően tucatnyi új csatornával bővülhet a műsorválaszték.

A digitális átállási folyamat az illetékes Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tervei szerint várhatóan szigetszerűen fog lezajlani, elsőként azoknak a térségeknek az átállásával, ahol kevés háztartást érint az analóg lekapcsolás. Az első átjátszóadót egyébként már október végén lekapcsolja az Antenna Hungária, a barcsi M1 analóg átjátszó kiiktatásával jelképesen megkezdődik az analóg lekapcsolás.

AH, kezdődik!

A barcsi átjátszó lekapcsolásával egy időben megkezdődik egy egyelőre 11 telephelyet érintő sávátrendezési folyamat is, miután az NMHH előírásai szerint az EU-s normáknak megfelelően az Antenna Hungária által üzemeltetett DVB-T szolgáltatásnak ki kell vonulnia a 790-862 MHz-es frekvenciasávól. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a sávkiürítési folyamat a legtöbb vevőkészülék esetében nem igényel felhasználói beavatkozást, bizonyos esetekben azonban szükségessé válhat a dekóder átprogramozása, vagy akár az antenna átpozicionálása is, ebben azonban segítenek az Antenna Hungária szakemberei.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A cég a nyáron több jelentős fejlesztést is végrehajtott hálózatán, így például üzembe helyezett 15 újabb nagyvárosi telephelyet. A bővítés eredményeképpen 65 DVB-T telephely üzemel hazánkban, az ingyenes MinDig TV és MinDig TV Extra Alapcsomag lakossági lefedettsége meghaladja a 98 százalékot, míg a MinDig TV Extra Családi csomag (B Multiplex) lefedettsége 88,4 százalékra emelkedett.

Piller a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, az Antenna Hungária stratégia célja a DVB-T műsorszórás elérésének, népszerűségének növelésén túl egyebek mellett a tartalomtovábbító hálózat (CDN) továbbfejlesztése. Ez a hálózat biztosította az MTVA olimpiai és nyári futballközvetítéseinek online streaming-lehetőségét, melyen keresztül több tízezren nézhették számítógépük segítségével a sporteseményeket. A cég emellett hibrid DVB-T megoldások bevezetésében is gondolkodik és aktívan keresi ehhez a partnereket, ennél konkrétabb információkkal azonban egyelőre nem szolgált a társaság vezérigazgatója.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról